تعطیلات چگونه بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد؟

ر و سال آخر آمدن یک مهمان ناخوانده کوچک و سمج روزهای سختی را سر گذاشتیم. ماری رونا علاوه بر این بر بهم زدن زندگی طبیعی و مختل فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی، تأثیرات بسیاری بر لامت انسانها اشت. از مان ابتدایی گسترش این بیماری، اهد ترس، استرس و استرس در بین مردم وده‌ایم. لاوه‌های بر استرس ناشی از سویه‌های جدید رونا، آسیب معی، فواصل و نامنظم، ناامنی شغلی و ساعات کاری ی‌توقفه نیز لامت روان را به لی مختل کند و به استرس مزمن، استرس و آسیب تبدیل شود.

به گفته علی‌دی، معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و درمان وزارت بهداشت، حدود 60 درصد از مردم مبتلا به بیماری‌های روانی هستند.

رخی ور می‌کنند که ماری‌های روانی باید به روان خود توجه کنند. اما حقیقت این است که احساسات، افکار و نگرش‌های شما بر انرژی، بهره‌وری و سلامتی شما تأثیرگذار است. لمت روانی خوب وانایی شما را برای مقابله با مشکلات روزمره و بحران‌ها و چالش‌های جدی‌تر ویت می‌کند؛ بنابراین یک کاری که یک نفر می تواند برای کاهش سرعت انجام دهد این است که مدتی خود را از فعالیت های مرتبط با کار دور کند، زمانی که به خود اختصاص دهد و از تعطیلات نهایت استفاده را ببرد.

لات عاملی اثرگذار در لامت روان انسان

دکتر زهرا شایگان منش روانشناس بالینی و عضو هیئتعلمی دانشگاه آزاد در گفتگو با ایرنا میگوید: به اعتقاد و باور روانشناسان و بر اساس تحقیقات انجام شده میتوان گفت که تعطیلات، تفریح ​​و محیط موضوعات مهمی هستند که اثر بسیار مثبتی بر سلامت جسم و روان دارند. انسان دارند. ات ادی نشان می دهد که تعطیلات منظم باعث می شود افراد از زندگی سالم تر، طول بالاتر و سلامت روان بهتری باشند. منینین در اهش میزان افسردگی و استرس افراد، بهبود شغلی و اجتماعی تأثیرگذار است.»

لات را نادیده نگیرید

شایگان منش در افرادی که با بحث تعطیلات و تفریح ​​و مخالف هستند و فکر می کنند که یک نوع اتلاف وقت و عقب افتادن از کارها و اهداف است، گفت: اینها هستند که معمولاً طرحواره کمالگرایی و بازداری هیجانی دارند. واقعیت این است که تعطیلات و تفریحات مهمی است که در سلامت جسم و روان حائز اهمیت دارد. لات یکی از نیازهای اساسی انسان است و ما در لات فرصت این را پیدا می کنیم دنبال علیق شخصی خودمان برویم. نادیده رفتن تعطیلات در ولانی‌مدت مشکلاتی مانند، رسودگی، استرس و اضطراب را به نبال خواهد داشت. لات و تفریح ​​را جزو مباحث مهم زندگی رار دهید.»

ادترین ورها، کشور‌هایی با رین تعطیلات

شایگان من با اشاره به تعطیلات در دیگر تأکید کرد که «اگر به مانند نروژ، دانمارک، سوئیس و سوئیس از این دست که جزو شادترین دنیا هستند نگاه کنیم، میبینیم که این کشور نسبت به میزان تعطیلات بالاتر از کشورهای دیگر است. مثل لات آخر هفته و روزه و ساعت کاری م. این کشور با توجه به ساعت کاری کم، اما بازدهی کار مفید آنها از ماست بالاتر است، زیرا زمان تعطیلات این کشورها به برنامه ریزی شده است که باعث می شود کیفیت زندگیشان بالا برود و از سلامت روانی بهتر باشد تا در طول زمان کاری بهتر از منابع انرژی استفاده شود. نند.»

لات بر ن

شایگان منش بیشتر به جسم و روان را توجه می‌کند از تعطیلات می‌داند «ما در طول هفته و روزهای کاری به خاطر شرایط ممکن است، خواب، تفریح ​​و ورزش کافی نیست، اما در تعطیلات ما فرصت خوبی برای روحی پیدا می‌کنیم. مین تعطیلات ما را از محیط استرس‌زای کاری و محیط اجتماعی دور می‌کند تا حساب شده باشد.»

رای لات برنامهریزی نید

این روانشناس بالینی در پاسخ به این سوال که آیا صرفاً تعطیلی می تواند برای جسم و روح مفید باشد یا تعطیلات لزوما باید با کیفیت همراه باشد، گفت: “درست است که تعطیلات هر چند سطح کیفیتش پایین باشد برای ما لازم است، اما باید ما اینطور باشد. که تعطیلات از رخوردار اشد. منین برای تعطیلات رنامه‌ریزی و تفریح ​​داشته باشید و با افراد مثبت نگر ارتباط برقرار کنید. حتی اگر به خاطر شرایط خاص، برنامه ریزی ویژه برای سفر و دورهمی، لازم نیست که حتماً کارهای عجیب و غریبی انجام دهید، می توانید اوقات را با انجام بازی های مفرح خانوادگی، در فضاهای باز و خلوت و تماشای فیلم های کمدی اسپری کنید.”

لت و اواخر لات

ایگان منش در این سوال به این سوال می پردازد که چرا ممکن است دچار این مشکل شوید؟ توضیح داد “انسانها کلا دوست دارند در محیط آرام و بی استرس زندگی می کنند و در دوران تعطیلات، این محیط برایشان فراهم می شود، اما بعد از پایان تعطیلات، چون دوباره وارد زندگی پراسترس گذشته می شوند، مشکلاتی مثل افسردگی، اضطراب و بیان گیزگی در آنها مود می شود. . مشکل احتمالی بعد از لات ممکن است از یک تعطیلات وتاه هفته اتفاق بیفتد یا بعد از لات بلندمدت مثل تعطیلات عید. ورت پس از ایان تعطیلات ما احساس ناراحتی و غم و اندوه می‌کنیم، اما در این شرایط می‌توانم با یکسری اقدام کنم».

ونه سال را پرانرژی آغاز نیم؟

شایگان منش در پایان گفت: “بههرحال تمام تعطیلات به تنهایی باعث می شود که باعث افزایش استرس و افسردگی شود و شروع ماه مبارک رمضان بعد از تعطیلات می تواند باعث شود تا سازگاری با روال زندگی طبیعی دیرتر اتفاق بیفتد، اما بهترین کاری که می توانم این کار را انجام دهم که خودمان راضیم کند.” برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده و با دوری کردن از خبرهای بد، برنامه ریزی کردن، انجام کارهای لذتبخش، ایجاد عادات مثبت مثل کتاب خواندن و ورزش کردن، بخشیدن دیگران و رفع کدورتها، مثبت اندیشی و … سال جدید را باانرژی روع. نیم تا ازلحاظ روانی و جسمانی در رایت بهتری قرا بگیریم.»

منبع: ایرنا

خروج از نسخه موبایل