کسب و کار محلیمجله عمومی

نظافت چمن مصنوعی مهد کودک

چمن مصنوعی مهد کودک چیست؟

انتخاب سطح مناسب برای زمین بازی مهد کودک کار ساده ای نیست. استفاده از چمن طبیعی به علت نگهداری و لزوم استفاده از آفت کش ها و کودهای مضر به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. کودکان نسبت به آلرژن ها بسیار حساس هستند. گرده، بذر چمن، موهای ریز، حشرات و گرد و غبار و خاک و گل همه در چمن طبیعی یافت می شود که میتوانند در بعضی از کودکان واکنشهای آلرژیک وحشتناک ایجاد کنند. چمن مصنوعی مخصوص مهد کودک بسیار سالم تر می باشد زیرا ضد آلرژی است و هیچگونه گرده، بذر چمن و موی طبیعی ندارد و احتمال گزش کودکان در برابر حشرات را به میزان بسیار زیادی کاهش میدهد.

استفاده از چمن مصنوعی مهد کودک در فضای باز مهد کودک ها به دلیل عدم انتقال آلودگیهای باکتریایی و میکروبها و همچنین ویژگی ضربه پذیری برای کودکان یک ضرورت است و البته باعث زیبایی، سرسبزی، ایجاد محیطی با نشاط، مفرح، ایمن و راحت برای کودکان میشود. که همه این عوامل موجب بالاتر رفتن حس پویایی، خلاقیت، تمرکز و رشد فکری و ذهنی کودکان می گردد. از این رو به کارگیری چمن مصنوعی برای مهد کودک یک انتخاب شگفت انگیز می باشد.

نگهداری از چمن مصنوعی

شاید تصور کنید که نگهداری از چمن مصنوعی، کار سختی است. درحالی‌که نگهداری و مراقبت از چمن مصنوعی حتی از چمن‌های طبیعی نیز راحت‌تر است. رسیدگی و نگهداری چمن مصنوعی برای حفظ زیبایی و سلامت چمن و افزایش طول عمر آن است. حتی اگر باران به مدت چند روز در حال باریدن باشد. بارش باران در باغ، ویلا، زمین ورزش، تراس و چمن مصنوعی برای پشت بام شما سبب ایجاد مشکلاتی برای چمن مصنوعی نمی‌شود، البته در صورتی که اصول اولیه را رعایت کنید. اگر می‌خواهید چمن‌ مصنوعی‌تان همچنان مانند روز اولش، سبز و تازه به نظر برسد، این چند مورد را برای نگهداری آن به خاطر داشته باشید:

  • تا حد امکان از کشیدن اجسام یا اشیای تیز روی چمن دوری کنید. چرا که اگر الیاف زیرین، آسیب ببیند، ساختار و انسجام چمن از بین رفته و پاره می‌شود.
  • در صورتی که چمن را در محیطی به کار بردید که رفت و آمد در آن زیاد است، می‌توانید با فرچه یا برس‌های پلاستیکی، ایستادگی و شادابی چمن را حفظ کرده و از گره خوردن چمن جلوگیری کنید.
  • چمن مصنوعی الیاف و بافت ظریفی دارد، در نتیجه بعد از هل دادن اجسام سنگین مثل میز و صندلی، کمد و گاوصندوق روی آن، انتظار تماشای این بافت ظریف به همان شکل اولیه را نداشته باشید. تا جایی که می‌توانید از هل دادن اجسام سنگین روی چمن خودداری کنید.
  • اگرچه الیاف چمن مصنوعی، نسوز و نسبت به حرارت مقاوم است، اما قرار دادن آتش یا حرارت مستقیم باعث ذوب شدن رشته‌های پلیمری در همان نقطه می‌شود.
  • برای نگهداری از چمن مصنوعی لازم است بدانید که بسته به میزان استفاده از زمین، بهتر است برس زدن چمن را هفته‌ای یکبار انجام دهید.
  • برای شستن چمن مصنوعی از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که اسیدی یا قلیایی نباشید. فکر شستشو چمن با جوهر نمک، وایتکس یا از این دست مواد را از سرتان بیرون کنید. با کاشی و سرامیک طرف نیستید. کفپوش شما ظرافت‌ و حساسیت‌های خاص خودش را دارد که در تماس با این مواد، کدر و پوسیده می‌شود.
  • با توجه به میزان در دسترس بودن چمن و رفت و آمد روی آن، در شستن چمن مصنوعی و مراقبت منظم از آن داشته باشید. اگر آلودگی‌ها و ذرات ریز، گل و لای یا لکه به خورد چمن رود و در لایه‌های زیرین آن رسوب کند، پاک کردن آن زمان و انرژی بیشتری از شما می‌گیرد.
  • برای پاکسازی چمن، بهتر است ابتدا ذرات فیزیکی و گرد و غبار را به وسیله جاروبرقی از سطح چمن پاک کنید و سپس با فشار آب ملایم و مواد شوینده غیر اسیدی آن را شستشو دهید. یک ماساژ اساسی هم به وسیله فرچه‌های مخصوص، بعد از شستشوی چمن، تازگی و شادابی آن را بیشتر می‌کند.

اهمیت نظافت چمن مصنوعی

 

انواع چمن مصنوعی در زمین های ورزشی، زمین بازی کودکان، حیاط مجتمع های مسکونی، محوطه سازی ویلا، روف گاردن و …. استفاده می شود. به طور کلی همه محصولات تولید شده در 2 گروه چمن مصنوعی ورزشی یا چمن مصنوعی تزئینی قرار می گیرند. در هر کدام از این گروه ها، بحث نظافت و بهداشت کفپوش اهمیت دارد. باقی ماندن برگ های پوسیده روی سطح چمن، منجر به تولید انواع قارچ، کپک و باکتری می شود. وقتی سطح چمن مصنوعی آلوده باشد نه زیبایی خاصی دارد و نه دارای استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات است.

 

فرض کنید زمین بازی کودکان پر از آلودگی و کثیفی باشد، آیا اجازه می دهید فرزندتان بر روی این چمن ها بازی کند؟ محصولاتی که برای محوطه سازی و ایجاد فضای سبز شهری استفاده می شوند از لحاظ زیبایی های بصری نیز اهمیت زیادی دارند. انواع آلودگی ها و کثیفی ها، ظاهر چمن را زشت و ناخوشایند نشان می دهد. از طرفی برخی از این آلودگی ها می تواند سطح چمن را لک کند که اصلا خوشایند نیست. برای اینکه سطح زمین چمن به مکانی برای انتقال آلودگی ها تبدیل نشود باید در مورد تمیز کردن چمن مصنوعی نهایت دقت انجام شود. نظافت چمن مصنوعی یک ضرورت است که به افزایش سطح بهداشت عمومی نیز کمک می کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا