مجله حوادث

پرواز بالگرد اورژانس تهران جان ۳ تن را نجات داد

رئیس مرکز اورژانس استان تهران دو ماموریت اخیر ناوگان اورژانس هوایی تهران را تشریح کرد و گفت که با پرواز بالگردهای اورژانس یک مادر باردار و فرزندش و یک کارگر جوان از مرگ نجات یافتند.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با مجله رز، به تشریح دو مورد از ماموریت‌های ناوگان هوایی اورژانس تهران پرداخت و گفت: اورژانس هوایی تهران در روز گذشته دو سورتی پرواز داشت. اولین ماموریت در ساعت ۱۵:۴۵ دیروز و به دنبال اعلام نیاز سوپروایزر بیمارستان پاکدشت برای نجات جان یک مادر باردار افغانستانی انجام شد که درپی آآن بالگرد اورژانس هوایی تهران به پرواز درآمد. این مادر دچار علائم مسمومیت بارداری و مشکلات مغزی بود که سریعاً در ساعت ۱۶:۰۵ به داخل بالگرد منتقل شد و با ارائه تمامی اقدامات حمایتی تخصصی لازم در طول مسیر، بیمار در ساعت ۱۶:۱۵ به همکاران آمبولانس شهری برای انتقال به بیمارستان امام حسین(ع) تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه این اقدام، مادر و فرزندش را از مرگ نجات داد، گفت: با وجود این که بیمار تبعه کشورهای خارجی بوده است اما در نوع خدمت رسانی اورژانس بین ملیت‌ها هیچ تفاوتی وجود ندارد.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین از انجام یک ماموریت هوایی دیگر در روز گذشته در استان تهران خبر داد و افزود: در ساعت ۱۶:۵۵ روز گذشته و در پی اعلام نیاز آمبولانس شهری پایگاه چهاردانگه مبنی بر انتقال سریع یک کاگر ۲۲ ساله که در حین کار با دستگاه برش، دست چپش ازمچ قطع شده بود، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای اعزام بالگرد اورژانس هوایی انجام و بالگرد در ساعت ۱۶:۵۸ به پرواز درآمد.

توکلی با بیان اینکه بیمار دارای خونریزی شدید بود، گفت: با پرواز بالگرد اورژانس، بالگرد پس از گذشت هشت دقیقه در ساعت ۱۷:۰۶ در محل فوریت فرود آمد.  کارشناسان اورژانس هوایی بر بالین مصدوم حاضر شده و پس از ارزیابی وضعیت مصدوم، اقدامات حمایتی لازم در حین انتقال در داخل بالگرد توسط کارشناسان اورژانس تهران انجام شد و در نهایت مصدوم با علائم حیاتی پایدار در ساعت ۱۷:۱۷ به بیمارستان امام خمینی(ره) تحویل داده شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا