اعلام شهرهای جایگزین برای سفر در ۸ استان پرمسافر

مدیرکل دفتر توسعه ردشگری شهرهای داخلی برای سفر در هشت استان‌ پرمسافر و پرازدحام را اعلام کرد.

ارش مجله رز، مصطفی اطفال گفت: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استاهامی : رای مین، در ر یک از این هشت استان، شهرهایی را که نوز محل اقامتی هستند، شناسایی کرده‌اند.

به گفته او، شهرهای آران و بیدگل، شهرضا و نجف آباد در استان اصفهان، تنگستان و عسلویه در استان بوشهر، نیشابور و سبزوار در خراسان، کنارک و دشتیاری در سیستان و بلوچستان، فیروزآباد، لار، مرودشت و کازرون در استان فارس، میناب. ندرلنگه و سیریک در استان هرمزگان و مهریز و بافق در استان یزد، با توجه به موقعیت اقامتی خالی‌های که دارند، پیشنونه می‌شنونه.

اطمی مچنین گفت: مراکز اقامتی مام شهرهای و استان گیلان و مازندران بیش از ۸۰ درصد رزرو اند، بنابریانران از

استان‌ها و مراکز رمسافر رهای ایگزین برای اقامت و سفر
اصفهان (اصفهان) ران و بیدگل، رضا، نجف‌آباد
وشهر (بوشهر) نگستان، لویه
راسان رضوی (مشهد) نیشابور، وار
آن و لوچستان (چابهار) نارک، اری، رباز
ارس (شیراز) روزآباد، لار، مرودشت، ازرون
رمزگان (بندرعبارس، م، ) میناب، ندرلنگه، سیریک
() مهریز، افق
لان و مازندران (تمام شهرها رمسافر) ندارد

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی پیش از سفر استانهای خلوتتر را در نوروز به مردم پیشنهاد کرده بود که البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، کرمان و مرکزی از آن جمله بودند.

او گفته استان‌ها و شهرهای م‌مسافر و خلوت‌تر را در نوروز برای توزیع مکانی سفر انجام می‌شود.

جمشید حمزهزاده ریاست جامعه هتلداران ایران نیز پیش از آغاز تعطیلات نوروزی اعلام کرد که محل اقامتی در جزایر کیش و قشم و همچنین شهرهای شمالی تقریبا تکمیل شده و جای خالی به سختی پیدا می شود.

سردار سیدتیمور حسینی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی مدیریت کشور نیز از افزایش 25 درصدی تردد در جاده های کشور در بازه زمانی 25 تا 27 اسفندماه خبر داده و گفنه که ترد جاده های منتهی به استان های شمالی در قیاس با مدت زمان مشابه سال قبل است؛ رصد ر وده است.

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گزارش داده است که تا کنون، بیشترین افزایش تردد جاده ای وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان های خوزستان، بوشهر، گیلان، قم و سمن بوده است. ردد در استان خوزستان نسبت به گذشته درصد و سمنان ۴۶ درصد رشد داشته است.

سفرهای نوروزی پس از دو سال با کمترین محدودیت در پیک ششم سال سفر قرار است اجرا شود که پیش بینی وزارتخانه های نوروزی حدود 30 درصد افزایش سفرها در مقایسه با 98 است; ن سال 74 میلیون و 300 اقامت شبانه ثبت شده و تعداد هم 18 میلیون نفر مین زده .

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل