اقتصادی

بسیج در زمینه خودکفایی خوراک دام وارد میدان شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نوسانات بالای قیمت‌ها اظهار داشت: دولت باید با برنامه‌ریزی و اقدامات خود نوسانات قیمت را کنترل کند.

وی ادامه داد: برخی از صنایع مانند فولاد، کاشی و پتروشیمی‌ها که یا واردات و یا صادرات دارند سودهای کلانی به دست می‌آورند و باید روی قیمت و فروش آنها نظارت جدی‌تری صورت گیرد.

ناصری عنوان کرد: افزایش چند برابری قیمت‌ها موجب صدمه به قشر متوسط و ضعیف جامعه شده است که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود و سودی که تولیدکنندگان و صنعتگران به دست می‌آورند، منصفانه باشد.

وی، ‌افزایش قیمت خوراک دام را یکی دیگر از مشکلات دانست و افزود: باید مسیولان ذیربط بسیج شوند و زمینه خودکفایی در تولید خوراک دام را با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، فراهم کنند و واردات خوراک دام بهانه‌ای برای افزایش قیمت دام، گوشت و شیر و … نباشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه باید مسئولان همه همت و وقت خود را برای ساماندهی امور و قیمت‌ها به کار برند، تاکید کرد: باید بسیج در این زمینه خودکفایی خوراک دام وارد میدان شود و تولید آن در دستور کار قرار گیرد.

وی به مسئله جمعیت نیز اشاره و تصریح کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی عملی صورت گیرد و برای فرزندآوری به طور جدی فرهنگ‌سازی انجام شود و مردم به این باور برسند که خداوند رزاق است.

ناصری افزود: از زمانی که فرزندآوری در جامعه کمتر شد، مشکلات، گرانی‌ها و تحریم‌ها بیشتر شد، باید فرهنگ سازی شود که فرزند آوری پایین واقعا اسیب‌زاست و دولت نیز باید طرح‌های روی کاغذ را در زمینه فرزندآوری به مرحله اجرا درآورد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: باید مسئله سقط جنین در کشور بررسی و از آن جلوگیری شود و از طرفی با توجه به بالا بودن آمار تصادفات، باید با تدابیر لازم تصادفات را کاهش داد و وزارتخانه‌های مرتبط نیز در امور مختلف به صورت جهادی کار کنند و به سرعت کارها را به سرانجام برسانند و تحول اداری در آنها اتفاق بیفتد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا