کسب و کار محلیمجله عمومی

بهترین بی حسی برای لیزر مو زائد

بهترین بی حسی برای لیزر موهای زاید صورت زاید صورت به ما کمک خواهد کرد که اگر از درد لیزر احساس ناخوشایندی داریم، بتوانیم برای داشتن آرامش بیشتر از بی حسی موضعی استفاده کنیم.وقتی که صحبت از رفع موهای زائد می شود، لیزر درمانی و محبوب ترین روش به حساب می آید آن هم به دلیل نتایج بسیار عالی و رضایت بخشی است که به همراه دارد.

سوالی که در ابتدای انجام لیزر پیش میاد این است که میزان درد و ناراحتی حین لیزر به چه صورت است؟ درست است که گفته می شود هیچ دردی موقع لیزر احساس نمی شود؟ یا هیچ دردی ندارد، اما واقعیت این است که برخی افراد به دلیل آستانه درد پایین و احساس بدی که دارند، ترجیح می دهند از کرم و یا اسپری بی حسی موضعی استفاده کنند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی بهترین بی حسی برای لیزر بپردازیم.

لیزر موی زائد چیست ؟

لیزر موی زائد، یک نوع سیستم نوری بر اساس فناوری لیزر می‌باشد که اشعه لیزر بر روی پوست تابیده می شود که باعث اختلال در رنگدانه های موجود در فولیکول‌های مو خواهد شد و از آن جایی که رنگدانه ها را هدف قرار می دهد، هر چه مو تیره تر و پوست روشن تر باشد، نتایج لیزر موثرتر خواهد بود. در این روش، هیچ گونه آسیبی به سطح پوست و اطراف ناحیه درمان وارد نمی شود.

و حتما باید به این نکته توجه داشید که شش ماه قبل از لیزر از برنزه کردن پوست خودداری شود، چرا که پوست برنزه باعث می شود پرتو لیزر در هدف قرار دادن رنگدانه های مو تاثیر رضایت بخشی نداشته باشد.در اصلاح مو به صورت سنتی که با تیغ که موها به صورت سطحی شیو می شوند، ولی با لیزر دقیقا فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و برداشت موی زائد به صورت ریشه ای خواهد بود. تداوم جلسات لیزر درمانی می تواند به حذف دائمی موهای زائد کمک کند.

با این که امروزه از دستگاه های پیشرفته که مجهز به سیستم های خنک کننده سطح پوست برای کمتر شدن میزان درد حین انجام لیزر هستند، استفاده می شود اما برخی افراد بخاطر حساس بودن از درد شکایت می کنند و به دنبال استفاده از کرم و اسپری بی حسی موضعی هنگام انجام لیزر هستند.

The best anesthesia for laser hair removal

کرم و اسپری بی حسی موضعی لیزر چیست؟

کرم و اسپری بی حسی موضعی این قابلیت را دارند که با ایجاد حالت کرخت شدن پوست، درد ناشی از لیزر را کم کنند. به گونه ای که استفاده از این کرم ها و اسپری ها قبل از لیزر باعث می شود از میزان حساسیت پوست به طور موقت کم شود و فرد هیچ سوزش و دردی را احساس نکند.

در واقع، بی حسی موضعی با جلوگیری کردن از رسیدن سیگنال های درد از اعصاب سطح پوست به مغز، باعث می شوند لیزر قابل تحمل تر شود. اما توجه داشته باشید که انتخاب بهترین بی حسی برای لیزر موهای زائد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید.مواردی که قبل از انتخاب کرم و اسپری های بی حسی موضعی باید در نظر داشته باشید

محتویات‌ بی حسی موضعی :

، ماده بی حس کننده موضعی است که در اشکال دارویی مختلفی مثل اسپری، آمپول، ژل و کرم یافت می شود. لیدوکائین ۵%، بهترین بی حسی برای لیزر است که نتایج بسیار سریع و موثری را به همراه دارد و بنزوکائین، لیگنوکائین و تتراکائین، از دیگر موادی هستند که در بی حسی های موضعی یافت می شوند.

بی حسی بدون چرب شدن :

مهم ترین فاکتوری که در انتخاب بی حسی باید در نظر داشته باشید این است که در محتویات آن از آب تشکیل شده باشد تا احساس چربی روی پوست ایجاد نشود و به راحتی از سطح پوست پاک و یا بعد از مدتی جذب پوست شود

مطالعه راهنمای بی حسی :

حتما در هنگام خرید بی حسی، برچسب راهنمای روی محصول را مطالعه کنید تا با نحوه مصرف آن آشنا شوید و از بروز عوارض احتمالی و همچنین ممنوعیت مصرف آن پیشگیری به عمل آید.

بهترین بی حسی برای لیزر مو زائد – کرم یا اسپری کدام بهتر است؟

سوالی که هنگام خرید بی حسی مطرح میشه این موضوع هست که بهترین بی حسی برای لیزر موهای زائد چیه؟ و یا اینکه کدام بهتر است؟ کرم یا اسپری همانطور که در بالا اشاره کردیم بهتر هست از بی حسی ای استفاده کنیم که حاوی ۵٪ لیدوکائین باشه و بیشتر کرم های بی حسی از این مقدار در محتویات خود استفاده میکنند. در اسپری های بی حسی موجود در بازار از ۱۰٪ لیدوکائین استفاده شده که باعث بی حسی بیشتری خواهد شد.

اگر شما با استفاده از کرم هنوز هم از درد لیزر ناراضی بودید میتوانید از اسپری استفاده کنید. ولی استفاده از اسپری بسیار راحت تر است و در صورت استفاده از کرم حتما از دستکش یکبار مصرف یا لاتکس استفاده کنید تا منجر به بی حس شدن انگشتان شما نشود.

نحوه استفاده از بی حسی برای لیزر

هنگام استفاده از بی حسی برای لیزر موهای زائد، اقدامات زیر باید رعایت شود:

  1. ابتدا ناحیه ای پوست که قرار است لیزر انجام شود را به خوبی بشویید و خشک کنید تا کاملا تمیز و چربی از روی پوست برداشته شود. با این کار، بی حسی به طور کامل جذب پوست می شود و کرخت شدن موثرتر خواهد بود.
  2. قبل از باز کردن بی حسی، دستکش یک بار مصرف استفاده کنید. استفاده از دستکش مانع از نفوذ ماده لیدوکائین به پوست دست می شود و از بی حس شدن انگشت ها نیز جلوگیری خواهد شد. اگر به هر دلیلی امکان استفاده از دستکش را ندارید، بلافاصله بعد از استفاده، دستان خود را با مایع بشویید.
  3. هنگام استعمال بی حسی، دستورالعمل روی بسته بندی محصول را مطالعه کنید و فقط مقدار مجاز توصیه شده را روی پوست خود بزنید.
  4. تمام قسمت های مورد نظر را با کرم و یا اسپری بی حسی بپوشانید، چرا که حرارت منتشر شده از لیزر، لیدوکائین را فعال می کند و روند بی حس شدن سریعتر انجام می شود.

برای اینکه بی حسی روی پوست اثر داشته باشد تقریبا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز است و پس از انجام لیزر، بعد از ۱ ساعت تاثیر بی حسی به مرور کم خواهد شد و حس لامسه به حالت اول خود باز میگردد.توجه داشته باشید که از استعمال هر نوع بی حسی موضعی در اطراف چشم ها، بینی و دهان و همچنین زخم ها باید خودداری شود و در صورت تماس با این ناحیه حتما آن را با آب بشویید.

انواع بی حسی موضعی برای لیزر موهای زائد

بی حسی موضوعی انواع مختلف دارد و در صنایع پزشکی به صورت های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. در لیزر موهای زائد کرم و اسپری بیشترین کاربرد را دارد و در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

کرم های بی حسی برای لیزر

کرم های بی حسی حاوی لیدوکائین، به عنوان بهترین بی حسی برای لیزر موهای زائد شناخته می شوند چرا که پایانه های عصبی را از کار می اندازد و جلوی ارسال سیگنال های درد از پوست به مغز گرفته می شود. پماد زایلاپی بیشترین محبوبیت را در بین سایر کرم ها دارد و اکثر استفاده کنندگان از آن رضایت داشتند، این کرم حاوی لیدوکائین است که مصرف آن بر روی پوست ناحیه مورد نظر، باعث می شود هیچ درد و سوزشی را حین انجام لیزر احساس نکنید. بهتر است این کرم ۳۰ دقیقه قبل از شروع لیزر بر روی پوست زده شود و مدت ماندگاری بی حسی آن در حدود ۱ ساعت است.

اسپری های بی حسی برای لیزر

اسپری موضعی نیز حاوی لیدوکائین، قدرت بی حسی بیشتری را نسبت به کرم های بی حسی دارند. این اسپری ها به عنوان یک ماده شیمیایی اثر می کنند، به گونه ای که مانع از ایجاد سیگنال های الکتریکی درد در رشته های عصبی می شوند، در نتیجه حس درد به مغز ارسال نمی شود و هیچ گونه احساس ناخوشایندی نخواهید داشت. اسپری لیدوکائین، از جمله اسپری های بی حسی هستند که قبل از لیزر موهای زائد مورد استعمال قرار می گیرند.

لیدوکائین ماده ای است که با بدن انسان سازگاری دارد و یه ندرت باعث ایجاد حساسیت می شود، اما با این حال ممکن است واکنش های آلرژیک در برخی افراد مشاهده شود به همین خاطر، توصیه میکنیم ابتدا بروشور محصول را مطالعه نید سپس مقدار کمی از کرم بر روی سطح کوچکی از پوست مانند پا امتحان کنید و در صورت عدم حساسیت مانند سوزش و قرمزی، برای سایر نقاط بدن مورد استفاده قرار بگیرد.

تاثیر بی حسی بر روی نتایج لیزر موهای زائد

امروزه دستگاه‌های پیشرفته لیزر از سیستم های خنک کننده ای استفاده می کنند که باعث می شوند درد ناچیزی هنگام انجام لیزر احساس شود. با این که میزان درد لیزر بسیار کم است، اما از آن جایی که تحمل درد در هر فردی متفاوت است، استفاده از کرم های بی حس کننده می تواند به عنوان کنترل کننده اگر تصمیم گرفته‌اید که برای از بین بردن مو‌های زائد بدن و صورت از لیزر درمانی استفاده کنید، می‌دانید که بهترین راه را انتخاب کرده‌اید و برای همیشه از شر مو‌های زائد خلاص خواهید شد.

ولی شاید نگرانی به خاطر درد لیزر درمانی داشته باشید، به هر حال عده‌ای هستند که به این موضوع اهمیت نمی‌دهند ولی عده‌ای دیگر پوست حساس‌تری دارند و یا آستانه تحمل درد آن‌ها کمتر از بقیه است. شاید توصیف دیگران را از درد لیزر درمانی شنیده‌اید و حالا اضطراب دارید که شاید درد لیزر مو‌های زائد غیر قابل تحمل باشد.قبل از هر چیز باید خیال شما را راحت کنیم که درد لیزر درمانی قابل تحمل است ولی استرس و ترس ممکن است آن را بیش از حد نشان بدهد. با این مطلب همراه باشید تا ببینیم چرا لیزر مو‌های زائد همراه با درد است و چه کرم های بی حسی برای کاهش درد لیزر درمانی مناسب هستند.

چرا لیزر مو‌های زائد همراه با درد است؟

در لیزر مو‌های زائد، اشعه لیزر به فولیکول‌های مو تابیده می‌شود و با هدف قرار دادن رنگدانه، گرمای زیادی به آن می‌دهد که این گرمای شدید باعث می شود که فولیکول مو غیر فعال شده و دیگر مویی رشد نکند. اشعه لیزر با تابش همراه است و حالت ضربه‌ای دارد. برای همین مراجعه کنندگان در زمان لیزر درمانی حسی مانند ضربه یک کش را روی پوست حس می‌کنند و عده‌ای درد آن را مانند یک سوزش نقطه‌ای و سریع توصیف می‌کنند.

بهرحال شاید همه مراجعه کنندگان با این حرف موافق باشند که درد لیزر از درد اپیلاسیون با موم و بند، بیشتر نیست. به هر حال به این شکل است که در طی لیزر درمانی، مراجعه کنندگان حس درد را تجربه می‌کنند.از جمله ناحیه هایی که برای لیزر، بسیار پر طرفدار هستند می‌توان به صورت، زیر بغل و بیکینی اشاره کرد، لیزر مو های زائد در نواحی دیگر بدن هم انجام می‌شود ولی اغلب در همان سه ناحیه است که درد بیشتری هنگام لیزر درمانی حس می‌شود چون پیاز مو در این ناحیه‌ها قوی‌تر و مو‌های زائد ضخیم تر و پر رنگ‌تر هستند.

اگر تعداد مو‌های زائد در این ناحیه ها زیاد باشد، شاید لازم شود که مدت زمان لیزر درمانی، کمی بیشتر از حد معمول ادامه پیدا کند و درد در مراجعه کننده باعث شود که تکنسین و یا پزشک، نتوانند کار را دقیق انجام دهند، برای همین بعضی از پزشکان استفاده از کرم‌های موضعی برای بی حس کردن را پیشنهاد می‌کنند.

جهت انجام کار های زیبایی باید با بهترین متخصص پوست مشاوره کنید تا بهترین نتیجه ممکن از کار زیبایی خود داشته باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا