پیشنهادی جالب برای یک شاعر/ نقاشی را جدی‌تر بگیر!

ارش رآنلاین، افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «مُدام‌آباد» اصل طبعآزمایی بیوک ملکی، شاعر نام‌آشنای کودک و نار. در افتتاحیه این نمایشگاه که از چهره‌های حاضر در آن افراد، مصطفی رحماندوست و محمد رحمانیان، گفتوگویی میان سیدعبدالجواد موسوی، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد هنری و بیوک ملکی انجام شد که نتیجه آن را می‌توان در این زمینه انجام داد. ارستمی لمساز برجسته‌ای بود اما نباید در حوزه شعر می‌شد وانید.

در ادامه موسوی از سعید باباوند، هنرمند هنرهای تجسمی و مشاور گالری گویه چه شد که تصمیم به برگزاری نمایشگاهی برای بیوک ملکی در این گالری گرفت و او اینگونه پاسخ داد ابتدا تصور کردم آثار، اصل او را از میان نقاشی های نقاشان به نوان مثال اروپای شرقی و روسیه و… وا و… انتخاب کنید. نقاشانی معاصر در اروپای شرقی ما نمی‌شناسیم‌شان، نامشان در تاریخ هنر نیست اما معاصر و فضایی مشترک ار ا ودم فکر می‌کردم چه حُسن انتخابی م دارد و چه وب، آثاری با فضاهایی مشابه ترکیب را پیدا می‌کند. این که از او پرسیدم اینها ارهای ! و او خودم! راستش را وانید پایه انکار ما آهی آنقدر محکم می‌شود که واقعاً حقیقت را باور نمی‌کنیم و من باز می‌پرسم واقعاً است؟ و بله! رسیدم «مُدام‌آباد» ور؟! اسمی واقعی است؟! و او گفت بله، نام ادگاه من است.»

اباوند ادامه داد: «بامدورهای یکی، دو گالری صحبت می کنند که برای نقاشی های او نمایشگاه بگذارند اما قبول نکردند. : این که گالری «گویه» راه افتاد و من مشاور آن م و در یک مدیر مجموعه او پیشنهاد دادم که نمایشگاهی ارگز نق. وشبختانه او هم رفت و با هم به ار ملکی رفتیم و کارهایش را از نزدیک دیدیم. نگامی که کارهای او را از نزدیک مشاهده کردم که بسیار بهتر از آن چیزی است که ر و فضای مجازی دیده ام.»

او در پاسخ به این سوال که اگر نام نقاش این نقاشی ها، بیوک ملکی نبود باز هم این نقاشی هاست همینقدر توجهش را جلب می کند، گفت: «طبیعتا نمی توانم بگویم این نقاشی ها را از هر کسی میدیدم برای او نمایشگاه میگذاشتم اما واقعاً، بیدروغ، من جزوی از آدم هایی هستم. هستم که دائما در اینستاگرام میچرخم و وقتی میبینم چه از هنرمندان جوان و چه هنرمندانی با سن بالاتر، آثار قابل توجهی هستند به خالقشان پیشنهاد می کنند نمایشگاه میدهم اما بخشی از این که با بیوک ملکی راحتتر به نتیجه رسیدم به این موضوع برمی گردد که او. رندگی بسیار بالا است و زمانی که با پیشنهاد برگزار می شود روی باز استقبال کرد. این نکته و خلق‌وخو و مهربانی وک ملکی بر رعت گرفتن کار تأثیر زیادی داشت.»

آباوند وضیح داد: «نام وک ملکی واقعا بود. این که این تابلوها، می‌توان شعرهای تصویری وک ملکی تلقی و قطعا بر رغبت من بر نمایشگاه برای اوبمو. در همین نمایشگاه شاهد کارهایی از او هستیم و همینطور کارهایی که از قوت کمتری قوی دارند اما من به خود آقای ملکی هم گفته ام که این مسیر را ادامه دهد و امیدوارم به یک نقاش حرفها، به معنای کسی که دائما نقاشی می کند، تبدیل شود. »

این راح گرافیک و مهم هنری در واب این که دوستان نقاشش من این تابلوها را دیده‌اند، : «بله دیده‌اند واند ردودالب

اباوند در پاسخ به این سوال که آیا در این میان با یک سوال منفی مخالف است؟، گفت: «موضع منفی؟ نه واقعا. وک ملکی قلم شیرینی دارد و در انتخاب رنگ‌ها بسیار هوشمندانه عمل می‌کند. لاوه این که وک، نقاشی آموخته است. ودآموخته نیست و نزد کریم نصر ار نقاشی کرده است و در نهایت به همکاری با جامعه ویرگر آشنایی با یکدیگر است.

این مهم هنرهای تجسمی در واب رین سوال که وصیه‌اش به بیوک ملکی چیست؟ ر را بسازید نقاشی را جدی تر رد؟، گفت: «ااقا ود ای ملکی در این مورد می‌کردیم و گفتم به نظر می‌رسد شعر ودتر منقضی می‌شود و نقاشی می‌کند، تازه آن‌ها. نی نقاشان بعد از ۴۰، الگی دیده می‌شوند و شاعران دیگر ا ۴۰، پنجاه سال کارشان را تمام می‌کنند. ر است بیوک ملکی از این به وک ملکی نقاش باشد. من پیشنهادم این است و هرکسی باید خودش را ببرد اما گمان می‌کنم او واقعاً می‌تواند نقاشی حرفه‌ای باشد.»

راوانید:

ارستمی لمساز برجسته‌ای بود اما نباید در حوزه شعر می‌شد

رگداشت وک ملکی، اعراب کودک و نوجوان

نوجوان تجربه خودش را از عشق دارد / گفت‌وگو با وک ملکی شاعر ودک و نوجوان

58259

خروج از نسخه موبایل