چرا دیشب تهران قفل شد؟

ارش رآنلاینتهران شب گذشته سنگین ترین ترافیک سال را تجربه کرد، به گونه ای که شهروندان تهرانی برای رسیدن به خانه هایشان با مشکلاتی مواجه شدند، برخی از آنها از آنها دقایق زیادی منتظر وسایل نقلیه عمومی و تاکسی های اینترنتی شدند و برخی از وسایل نقلیه شخصی که دارای چندین ساعت ترافیک هستند را تجربه کردند. .

تصاویر منتشر شده از ترافیک شب گذشته نشان می دهد برخی معابر تا حوالی ساعت 23 همچنان شاهد تردد بودند، همانطور که به گفتی جعفر تشکری، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران “در برخی معابر مردم ساعت ها در همان جای خود مانده بودند و خودروهایشان تکان نمی خوردند; اتفاقی در ال‌های اخیر کمتر را تجربه کرد.»

وقتی اران ترافیک ورد

ترافیک و ترافیک تهران سالها است که با پیوند جدا نشدنی هستند اما ترافیک سنگینی مانند آنچه در شب گذشته رخ داد ایجاد می شود مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داده تا سنگین ترین ترافیک سال 1400 شهروندان تهرانی را سرگردان و معطل کند. یکی از عوامل این ترافیک بارندگی شدید شب شانزدهم اسفندماه بود، اصغر عطایی، دراینباره مدیرکل خدمات شهری تهران به ایرنا گفت: «معمولا در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت شاهد بارش های بهاری و رگباری هستند که نقاطی از شهر را درگیر می کنند و در سطح خیابان می نشینند و می شوند. تا مانی که آنهار هدایت شود دقایقی باعث معمای آب در سطح آبان می شود.»

درهمینباره تشکری صبح امروز در جلسه شورای شهر پایتخت با اشاره به آبگرفتگی شب گذشته تهران بیان کرد: «بارش باران شب گذشته در اوج ترافیک باعث شد که عمده معابر شهری دچار مشکل شوند بهگونهای که همه عوامل تلاش کردند اما به حل مشکل نمی رسید و تا ساعت اعتدال می رسید. ۲۳ اری از معابر درگیر رافیک بود، ۴۰ نقطه آبگرفتگی در ران داریم که باعث تردد می شود.»

همچنین این آبگرفتگیها باعث افزایش عوامل آتشنشانی شد، سید جلال ملکی، آتشنشانی در اینباره به ایرنا گفت “روز گذشته با شدت بارندگیها نوع آتش نشانان متفاوت بود و آتشنشانان در ماموریتهای خود با استفاده از تجهیزاتی مانند پمپهای آبکش در معابر عملیاتی بودند.”

وقتی اران و نوروز تهران را کردند

آنطور که به نظر می رسد بارندگی شدید و عدم مناسب سازی معابر برای خروج باران در خیابان ها یکی از موضوع ترافیک سنگین شب گذشته تهران بود، که با حجم بالای رفت وآمدهای آخر سال خورد تا شرایط را سخت تر کند. رهمین درباره مجتبی شفیعی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران صبح امروز ر یک بارنامه لویزیونی گفت: «شب نگین‌ترین ر افیک. این روزها از دو سال وقفه بهدلیل ویروس‌هایی مانند افزایش سفرهای خرید نوروزی بعد از آن هستیم و این سفر است که در صورت بارش باران 25 درصد درگیر ترافیک می‌شود و آب‌گرفتگی شب گذشته نیز مزید بر علت بود.

مبود وسایل نقلیه مومی و خدمات پلیس باعث گردانی تهرانی‌ها

اما شب گذشته همزمان با بارش باران، آبگیری معابر و شلوغی خیابانها به دلیل خرید عید، مشکل دیرینه حوادث نقلیه عمومی مزیت بر علت شده بود تا حمل و نقل تهرانی را تجربه کند، شفیعی در اینباره گفت: «ضعف جدی در زیرساخت ها و عدم توجه. به حمل و نقل عمومی در یک دهه گذشته، باعث می شود که تعداد اتوبوس ها کاهش یابد و از سوی دیگر تعداد واگن های خراب مترو افزایش یابد و همچنین باعث افزایش مصرف خودروهای شخصی شود. معابر می شود.»

مین به‌نظر می‌چنان کاهش ارائه مات‌ترافیک پلیس و تجهیزات فرسوده راهنمایی و رانندگی باعث افزایش رافیک شب شانزدهم اسفند می‌شود. تشکری، رئیس کمیسیون حمل و نقل و راهنمایی شورای شهر تهران دراینباره گفت: «شب گذشته بیست و یکم و رانندگی نیز چشمک زن شده بود، باید همکاری پلیس راهور و معاونت خدمات شهری برای حل نقاط بحران و حضور در بین آن‌ها جدی‌تر شود، به‌عنوان مثال منطقه ممکن است. رین وضعیت را در بحران‌ها ارد و حضور می‌تواند اهش مخاطرات مک کند، شب ا ر برخی معار. مثلاً خیابان دو رفه را یک رفه رده بودند و رانندگان رخ می‌دهند رخ مدیگر را تماشا می‌کردند و کسی نمی‌توانست رخ مدیگر را ماشا می‌کرد و کسی را نمی‌توانست رها کرد»

ر وانید:

از ماره‌گذاری اینترنتی تا تعویض لاک در منزل برنامه پلیس برای ۱۴۰۱

47233

خروج از نسخه موبایل