مجله علمی و پزشکی

اکسیژن؛ متهم ردیف اول انقراض بعدی

ر علمی حاکی از آن است حدود 2.4 میلیارد افزایش سرعت افزایش یافته و پس از آن در سال 2019 به ما . این رویداد “رویداد بزرگ فلزی” (GOE) می شود.

اما اکنون یک مطالعه بین‌المللی جدید به رهبری تیمی از زمین‌شناسان دانشگاه تاسمانی با تحقیقات مؤسسات کارنگی در واشنگتن و دانشگاه تورنتو، نظریه‌ای جایگزین ارائه کرده است.

محاسبه می‌گویند که افزایش جو فرآیندی آرام بوده است که بین تا 2.8 1.8 میلیارد سال قبل رخ داده است و می‌تواند به صفحات قارهای در طول چرخه ابرقاره و توسعه سیانوباکتریها در اقیانوس باشد.

نها سفر و طی یک دوره یک میلیارد ساله افزایش یافته و ر 1.9 میلیارد سال قبل اوج خود و نزدیک و از آن سفر وره‌های موسوم به “خیلی‌کننده‌ای میلیاردی” کاهش یافته است.

این تحقیق نشان می دهد که امل مواد معدنی در وسته مینی با افزایش ارتباط دارد و علت آن وجود انواع مختلف از آن است.

این نظریه از نجش اکسایش-کاهش مواد معدنی در نگ‌ها و کف ریاها که در یک دوره زمین‌شناسی شکل گرفته، ولند، .

پروفسور «راس لارج» (Rossi Large)، زمین شناس دانشگاه تاسمانی میگوید که این نتایج نتایج فراوانی دارد که از بسیاری مواد معدنی و ایزوتوپها به دست آمده است.

دانشگاه تاسمانی، مؤسسه کارنگی و تورنتو پایگاه داده های عظیمی در مورد ترکیبات صنایع ساختمانی از مواد معدنی ایجاد کرده اند که شامل ده ها هزار تجزیه و تحلیل انجام شده در 15 سال گذشته میشد.

روفسور «لارج» می‌گوید: در مورد این موضوع به تجزیه و تحلیل و تحلیل‌های مرتبط با هم مربوط می‌شود.

وی می‌گوید که اولین افزایش با کاهش دی‌اکسید کربن و متان همراه و اقیانوس جو را برای حیات آماده کرده است.

(آرکئون) ات ما نشان می دهد که باعث تغییر رکیبات میایی دریاها می شود

وی می‌گوید که این تغییرات بزرگ در نتیجه اولین رانش ارهای مرتبط با چرخه ابرقاره ایجاد شده است.

روفسور «لارج» افزود: برخورد ات قره‌های ساخته شده از کوه‌ها باعث ریختن مواد مغذی به اقیانوس‌ها و تشکیل حیات و اتشنتش می‌شود. و مرحله از ل کوه‌ها باعث افزایش اهمیت . اولین مرحله حدود 2.8 میلیارد سال قبل با تشکیل ابرقاره نلرند (Kenorland) رخ اد و مرحله دوم 2.1 میلیار

رخه وم می تواند حدود یک میلیارد سال قبل آغاز شود و از آن زمان تا دور چرخه‌ها از حدود هر 200 میلی‌متر گروه قبلی نشان داده است که این دسته از ماشین ها با یک انقراض معی به پایان می رسد و به سرعت مدرفجا می شود.

رخلاف رخی نظرات، پروفسور «لارج» معتقد است که ما به سمت یک انقراض دسته جمعی در رکت نیستیم. او می‌گوید که انقراض‌های دسته‌ای پیشین شامل افزایش سطح ترکیبی از کربن است لاوه ر آن ر این انقراض‌ها سطح سطحی به زیر رصد است و احتمالاً پنج درصد کاهش یافته است.

او می‌گوید که با توجه به چرخه‌های زمین، انقراض دسته‌جمعی بعدی حدود ۳۰ میلیون سال دیگر رخ داد و داد.

46

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا