مجله علمی و پزشکی

کشور در شاخه بالا رونده موج «اُمیکرون» / اکنون وقت تصمیم است

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مقابله با کووید 19 با هشدار نسبت به افزایش بیماری عروق ویروس کرونا قلب در کشور و شدت آن در روزهای اخیر، آن را غیر منتظره دانست.

دکتر. مسعود یونسیان در گفت وگو با مجله رزوی با اشاره به غلبه ومیکرون در منطقه با افزایش نوسانات در این راستا و افزایش خطر بستری و مرگ ناشی از آن، گفت: در استان بیش از 50 درصد موارد ابتلا به کرونا در کشور در حال گردش است. آنها از omicron هستند.” می توان گفت Omicron منطقه غالب است: در عین حال در کل دنیا 72 درصد بیماری های عروق ویروس کرونا قلب بررسی شده است و کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تغییر معیار رنگ ویروس کرونا ضروری است

وی به ما گفت که طی دو هفته اخیر یعنی از اواسط دی ماه، رشد روزانه تاج های جدید را داشته ایم که نسبت به روز قبل روزانه حدود 10 تا 12 درصد افزایش داشته ایم. در سطح وزارت بهداشت به تصویب رسیده است. البته باید تغییرات رنگ در حالت ها وجود داشته باشد. ما قبلاً در این مورد با مسئولان صحبت کرده ایم تا رنگ بندی را تغییر دهیم، اما تا آنجا که من می دانم سناریوهای مختلفی از رنگ ها توسط ایالت ها تعیین و بررسی شده است، اما هنوز به توافق جمعی نرسیده اند. و طبیعی است که تا نسخه بهتری پیدا نکنیم نمی توانیم حرف اول را حذف کنیم. کلاه لبه دار

یونسیان ادامه داد: رنگ نشانه تاج شهرها است تا دیر به ما اخطار کند، اما نکته مثبت آن، هشدار نادرست نیست. بنابراین وقتی این علامت اعلام می کند که رنگ منطقه تغییر کرده است، یعنی در واقع تغییر رنگ داده است. با این وجود، ما شاخصی داریم که به ما توصیه می کند هر چه زودتر تعداد بیماران سرپایی را افزایش دهیم. البته پیشنهاد شده است که این سوال در مرکز تحقیقات تنظیم شده است، اما خروجی آن هنوز دریافت نشده است و اکنون با روال قبلی در حال رسیدگی است.

واکسیناسیون یکی از وظایف کنترل بیماری است

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون ملی کرونا، گفت: یکی از ما در کشور در حال تزریق دو فنجان واکسن علیه کرونا هستیم. همه مردان حق و وظیفه دارند که در دو فنجان واکسن بریزند. اکنون نیاز به یافتن و متقاعد کردن افرادی است که هنوز نمی خواهند واکسینه شوند. در عین حال، ما باید به هسته هایی نگاه کنیم که واکسیناسیون علیه واکسن را در فضای عمومی ترویج می کنند و به طور قانونی با آنها عمل می کنند. این حق آحاد جامعه است. لازم به ذکر است که با این حال، ادعای عجیب رسانه ها بدون پشتوانه علمی، کاهش تأثیر تماس های متعدد واکسیناسیون است. ما باید این نکات را در اولویت قرار دهیم تا کسانی که هنوز دو نوبت واکسن دریافت نکرده اند بتوانند واکسیناسیون را شروع کرده و کامل کنند.

کشورهایی که در جزر و مد شرقی هستند امواج omicron / اکنون زمان تصمیم گیری است

تنها 64 درصد افراد بالای 12 سال دو بار واکسینه شده اند

یونسیان با بیان اینکه شرایط واکسیناسیون با دو دوز در کشور ممکن است مناسب نباشد، گفت: همه افراد واجد شرایط تاج واکسینه نمی شوند. البته دفتر تاج و تخت ملی اعلام کرده است که افراد زیر 12 سال نیز می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند، اما تا زمانی که این جمعیت به واکسن دسترسی پیدا کنند و دوز اول و سپس دوز دوم را تزریق کنند و دو هفته بعد طول می کشد. زمان. است. در مجموع، تنها 64 درصد از نوجوانان 12 ساله دو بار واکسینه شده اند.

وی گفت: کار ما این است که 84 میلیون نفر در کشور که انتظار داشتیم همه از آنها واکسینه شوند، تنها 64 درصد دو دوز واکسن دریافت کردند. البته می دانم که حدود 17 میلیون نفر اصلا واکسینه نشده اند و اخیراً واکسینه شده اند. اما ما باید به سمت مردان خوش اندام برویم. دو دوز واکسن کرونا در مردان بالای 12 سال به 80 درصد نرسیده است. در جمعیت 12 ساله، این شکاف بین 80 تا 100 درصد وجود دارد، یعنی بین 53.5 میلیون نفر که واکسینه شده اند و 67.7 میلیون نفر واجد شرایط برای واکسن هستند. بنابراین این یک فضای عالی است که باید در اسرع وقت پر شود.

بعد از 2 هفته شاهد بازگشایی اثر خواهیم بود

شتاب کووید 19 در اواسط فوریه

یونسیان درباره بازگشایی تالارهای پذیرایی، فیلم، تئاتر و… که بعضاً با ظرفیت 100 درصدی فعالیت می کنند، گفت: این احتمال وجود دارد که تا دو هفته دیگر شاهد تاثیرگذاری آن باشیم. قطعا این مالش ها اثر نامطلوبی خواهد داشت و شکی نیست. حتی اگر این بازگشایی‌ها امروز بسته و بسته شوند، ما نتایج کارهای بعدی را در اواسط فوریه خواهیم دید. این مالش ها منجر به این می شود که در اواسط بهمن ماه نه تنها شاهد کاهش بیماری، بلکه افزایش عامل بیماری نیز باشیم. متأسفانه، ما فقط زمانی به محدود کردن مالش فکر می کنیم که در اوج هستیم. خیلی دیر شده است و هر تصمیمی که بگیریم، امروز و اکنون زمان آن است.

کشورهایی که در جزر و مد شرقی هستند امواج omicron / اکنون زمان تصمیم گیری است

تجارت باید از قبل مورد بررسی قرار گیرد

وی در این زمینه اعلام کرد: از آنجایی که بیمارستان‌ها و آی‌سی‌یو‌های ما پر شده‌اند، متوجه می‌شویم که کمبود دارو، سرم درد و غیره وجود دارد که برای تصمیم‌گیری خیلی دیر شده است. ابتدا باید به موضوع رسیدگی شود.

وی گفت: هدف ما این است که میز را با حضور چند نفر از کارکنان و کارشناسان تشکیل جلسه دهیم و اعلام کنیم کدام پروژه ها از نظر بازگشایی اولویت دارند و کدام اقدامات بر اساس سلامت اولویت دارند. ضمناً اقداماتی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را در انتقال هاله وارد نکند و در پویایی اقتصاد جامعه نقش اساسی داشته باشد. بگذارید ما به عنوان یک مربی بهداشت عمومی این مسائل را درک کنیم. ما صرفاً بدون تجربه برخی مسائل اجتماعی وارد بحث های درمانی نمی شویم. می دانیم که اگر زمین بسته شود، مشکلات عمرانی به دنبال خواهد داشت، اما این را هم می دانیم که نباید «همه چیز یا هیچ» را بازگشایی کنیم، بلکه باید با دو معیار بازگشایی را در اولویت قرار دهیم. اولاً چه تأثیری بر روند اپیدمی دارد و دوم اینکه چه تأثیری بر توسعه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در جامعه دارد؟ اگر قرار باشد این بنیاد تصمیم گیری کند، اعلام کنند به این دلایل در جلسه خدمات بازگشایی می شود و به همین دلایل برخی از اقدامات و خدمات تعطیل می شود. وقتی به این مکان می‌رسیم، می‌توانیم با مردها با هم صحبت کنیم و انتظار داشته باشیم که مردها بشنوند و جانشین ما شوند، وگرنه همان چیزی خواهد بود که در پنج موج گذشته دیدیم.

یونسیان می گوید: در عین حال بر ساده ترین دلیل تکمیل واکسیناسیون تاکید می کنم. می توان گفت افراد به خانه نمی روند، وارد نمی شوند، با دیگران تعامل ندارند و… اما اینها کارهای سختی است و باید به راحتی انجام شود. واکسیناسیون خطر ابتلا به عفونت را در طی چند ماه افزایش می دهد. احتمال مرگ و بستری شدن در بیمارستان تقریباً صفر است. ما تا حد امکان سایر اقدامات بهداشتی را انجام می دهیم. وقتی واکسن نداریم، همه گفتند چرا واکسن نداریم، اما الان واکسن ها در انواع مراقبت های بهداشتی هستند و از این پس واکسن نرفتن باعث آسیب به مردم و افراد دیگر می شود. از نظر اخلاقی و قانونی حتی قابل تعقیب نیست.

ما در موج صعودی هستیم

خطر تکرار یک تجربه تلخ

اومیکرون درباره شرایط ششمین اجلاس با کرونا گفت: مرگ را در هر سه اینچ دور از ذهنم نمی بینم. البته ما انتظار شدت موج پنجم را نداریم. زیرا شدت omicron تا حدودی خفیف‌تر است، اما مرگ ورید گردن سه رقمی به ما نزدیک‌تر است. رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به ما اعلام کرده است که بسیاری از بخش‌های آی‌سی‌یو کرونا تعطیل است، اما اکنون دوباره پر شده و این شروع بازگشت است. ما یک شاخه صعودی هستیم و این شاخه الان صعودی است. به همین دلیل در تمام مناطقی که آمیکرون وارد شده است، اکنون به ترتیب صعودی هستیم و تعداد موارد به صورت تصاعدی در حال افزایش است. روزی می رسد که تخت های ما پر شود، وقتی تخت های ما پر شود، کمبود افراد، مواد مخدر، اسلحه و درد را خواهیم دید. بنابراین خوشحال نشویم که Omicron بی اهمیت است و این هشدار روزانه از سوی مراجع علمی بین المللی صادر می شود، اما متاسفانه تا زمانی که سیل به خانه ما نیاید، آن را جدی نمی گیریم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا