مجله علمی و پزشکی

۲۸ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در شرق استان کرمان در حال تکمیل است

مجله رز/کرمان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۸ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در شهرستان‌های شرقی استان کرمان در حال تکمیل است که قطعاً در این دولت کمک خواهیم کرد تا این مراکز تجهیز و به چرخه سلامت اضافه شوند.

سیدحمید جمال‌الدینی امروز  ۲۸ شهریور ماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم اظهار کرد: امروز به دلیل آبادانی علمی که به‌ واسطه رشد حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی در بم شکل گرفته، دیگر کسی نام بم را با زلزله نمی‌شناسد و جدا از بازسازی فیزیکی، در حوزه علمی هم رشد کرده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم کارانه پرستاران ابلاغ شد و تحقق پیدا کرد. بخشنامه‌هایی در تامین نیروی انسانی صادر شد که آزمون در آنلاین ماه سال جاری برگزار می‌شود و بخشی از کمبود جبران خواهد شد.

‌جمال‌الدینی مهمترین برنامه در چرخه سلامت را تکمیل نیروی انسانی و سلامت خانواده عنوان و اظهار کرد: وزارت بهداشت در بُعد ملی نظام سلامت تضمین خرید محصولات دانش بنیان را داد و جزء موفق‌ترین نهادهایی بودیم که در  توسعه و ایجاد  شرکت‌های دانش بنیان نقش ایفا کرد چون تصمیم خرید و استفاده از محصولات داخلی مهمترین رکن توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه بیش از ۸۰ درصد محصولات وزارت بهداشت یعنی محصولات مصرفی و تجهیزات، تولید داخل کشور است به جز نقشی که دانشگاه‌ها و اعضای هیئت‌ علمی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند، این تضمین خرید نیز موضوع بسیار مهمی است.

وی در ادامه افزود: ۲۸ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در شهرستان‌های شرقی استان کرمان در حال تکمیل است که قطعاً در همین دولت کمک خواهیم کرد تا این مراکز تجهیز و به چرخه سلامت اضافه شوند.

 جمال‌الدینی بیان‌ کرد: پروژه احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم نیز با توجه‌به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری عملیات ساخت این پروژه تسریع خواهد یافت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت نظام سلامت همان شعار پیشگیری مقدم بر درمان است که در طرح نظام سلامت هم وجود دارد و باید حرکت ما به سمتی باشد که با تغییر سبک زندگی و آموزش‌های لازم دچار بیماری نشویم و در آینده روند کاهشی ابتلا به بیماری داشته باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی افزود: عمل، علم، تقوا، سعه‌صدر، تبیین و گفتگو حتی با منتقدین از ویژگی‌های مدیریتی است که باید همگی آن را رعایت کنیم.
 
جمال‌الدینی ادامه داد: همچنین باید حلقه مشاورین را گسترش دهیم، زیرا دانشگاه محل کرسی آزاداندیشی و گفتگو است تا بتوانیم هدایت شده حرکت کنیم.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بم باید الگوی یک دانشگاه حکمت‌محور باشد، که روحیه خدمتگزاری و خدمت صادقانه خروجی دانشگاه باشد و اگر محصولی تولید می‌کنیم باید محصولی باشد که انسان‌ها را به رشد و تعالی برساند.

به گزارش مجله رز، در این مراسم از خدمات دکتر مازیار اویسی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بم تقدیر و دکتر علی صدیقی به‌ عنوان سرپرست جدید دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا