مجله علمی و پزشکی

آیا افراد چاق بیشتر مستعد ابتلا به “کرونای شدید” هستند؟

وجه که وضعیت وزنی افراد نیز از عواملی است که رهایی از آن را نشان می دهد. نابراین سوال این است که افراد چاق بیشتر مستعد به COVID-19 هستند؟.

ارش مجله رز، توجه داشته باشید که وضعیت وزنی افراد یکی از آنهاست که در نظر بگیرید و به این فکر کنید. افرادی که دچار چاقی هستند نسبت به رگسالان با وزن سالم، بیشتر مستعد و مرگ به COVID-19 و میر ناشی از آن هستند.

از وامل بسیار مهم است که پاسخ ایمنی را می‌تواند کند و تغذیه خوب در مایت از پاسخ ایمنی مهم است. ممکن است افراد مسن، به ویژه در افرادی که ضعیف می‌شوند و در بیماران مبتلا به چاقی، افرادی که رخت می‌دهند، وجود داشته باشد. اختلالات ايمن مرتطبطبا با سوا شاعتغذی، حساستت به عرفون تيشيش ميدهد و به وناتا اجزي ميدهد ايديدتر و تي نيند نماند. وب منین در روی باکتری ای چن مفید است، مهم است که خود را از ایمنی محافظت می کند.

اید وجه داشت ماری های غیر واگیر (NCD) حدود ۷۰ رصد از مرگ و میرها را در سراسر آن تشکیل می دهند. الرونا بر وانایی مقابله با ماری های رواگیر به لیل مشکلاتی است که در مات بهداشتی در سراسر جهان وجود دارد.

اید وجه کرد که الم به تقویت ایمنی کمک می کند و برعکس، یک رژیم غذایی سالم می تواند به تضعیف ایاو کمک کند. این حال، می وان با اصلاح الگوی غذایی سیستم ایمنی را تقویت کرد. راهنمای الزامات سلا ررسی ریزمغذی‌ها و تاثیر نها بر ایمنی، نقش ویتامین‌های C و D و روی را در ویت مایت و کاهش خطر ابتلا به آن می‌دهد. نابراین، مصرف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی رای حمایت از ایمنی و مقابله با وامل بیماری زا اقل.

تغذیه نامناسب، به اندازه کافی از مواد مغذی مورد نیاز سیستم ایمنی را برای عملکرد خوب فراهم می کند و این امر به افزایش رشد و ناتوانی در مبارزه با ویروس ها و باکتری های وارد شده به بدن نمی تواند منجر شود. ر این رابطه نقش مغذی ها در مایت از ایمنی به طور مشخص مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات بسیار ثابت رده اند ریز مغذی های متعدد نقش اتی در مایت از پاسخ ایمنی ارند. نقش های مختلف مانند A 100 و 500 و مواد معدنی مانند روی، مواد معدنی و معدنی به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد و نشان می دهد که برخی از موارد از این ریزمغذی ها بسیار مهم هستند. ا را افزایش می دهد .

نوان مثال نتایج مطالعه نشان داده است که آیا سطح ویتامین D خطر ابتلا به SARS-CoV2 و افزایش خطر رست ان رست آن ربسترست ا مرست ا مرورست ن در خصوص نقش این عامل از فعالیت‌های بسیاری از سلول‌های سیستم ایمنی حمایت می‌کند، می‌تواند به کنترل استرس‌های آسیب‌زا و کمک‌های ضد ویروسی کمک کند. از منابع مهم روی می توان به انواع گوشت، حبوبات و مغز دانه اشاره کرد.

ر اساس اعلام ر ود تغذیه امعه وزارت بهداشت، باید وجه داشت وضعیت وزنی فرد نیز به رونا دخیل است. افرادی که دچار چاقی هستند نسبت به رگسال با وزن بیشتر مستعدان ناشی از COVID-19 و میر ناشی از COVID-19 هستند. به عنوان مثال، یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز اخیرا منتشر شده از 22 مطالعه از هفت کشور در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا گزارش داد که چاقی با افزایش شانس 3 برابری احتمال بروز علائم شدید COVID-19 مرتبط است. همچنین نیاز به بستری شدن در افراد چاق 1.6 برابر، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه 1.3 برابر، تحت تهویه مکانیکی تهاجمی 1.7 برابر و برابر با سندرم دیسترس تنفسی حاد 2.8 برابر در مقایسه با تعداد با وزن است.

انتهای ام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا