مجله علمی و پزشکی

ماجرای عودت ۸۲۰ هزار دز واکسن

به گزارش شفاف سید روح الله لطیفی در مورد درخواست وزارت بهداشت برای عودت محموله واکسن از سوی ایران، اظهار کرد: چندی پیش کشور لهستان با استفاده از کانال مالی سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان محموله اهدایی، حدود 820 هزار دز واکسن به ایران ارسال رد و به ورت حمل یک سره از گمرک فرودگاه امام (ره) ترخیص .

تصور گمرک ایران افزود: در حمل یک سره، برای تاییدیه کالا نیاز به امضای کارشناس و نماینده وزارت بهداشت است، از این رو آن محموله از سوی کارشناس وزارت بهداشت در گمرک بررسی شد.

وی ادامه داد: پس از ترخیص محموله، وزارت بهداشت مجدد واکسنها را بررسی و اعلام کرد که این واکسنها در کارتانایی هستند. در مورد کیفیت واکسن‌ها مورد بحث قرار نمی‌گیرد که در مورد منشأ تولید واکسن‌هاست که فقط باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد.

لطیفی گفت: وزیر بهداشت دیروز در نامهای به گمرک ایران و سفارت لهستان در ایران اعلام کرد که همزمان با ترخیص 710 هزار دز واکسن اهدایی لهستان که صبح امروز دوشنبه انجام شد، محموله 820 هزار دزی عودت داد این نکته را منتهی کرد که هنوز وزارت بهداشت. محموله‌ای به مرک ارسال نشده است.

نگوی مرک ایران بیان کرد: هر مانی که وزارت بهداشت محموله واکسن را به مرک تحویل دهد و تشریفات گمرکی مرک آن. اما هنوز از روزی که نامه نگاری‌ها انجام شده است به ما تحویل داده نشده است.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا