مجله هنر و فرهنگ

برگزیدگان جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند

اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت؛

«غریبه» در اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به عنوان بهترین اثر این رویداد سینمایی معرفی شد.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت چهارشنبه شب با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر روی عرشه رزم‌ناو شهید رودکی به کار خود پایان داد.

این جشنواره که از دوازدهم اسفند کار خود را آغاز کرده بود با شناخت برترین‌های خود در بخش‌های مختلف به پایان ایستگاه هفدهم رسید.

جلال غفاری قدیر دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آیین اختتامیه این رویداد سینمایی گفت: این یک اختتامیه نیست. جنس برگزاری جشنواره و ایده‌ای که مطرح شده یک افتتاحیه است بر این نوع و این سبک که تازه همدیگر را پیدا کرده‌ایم و بر محور فیلم دور هم جمع شده‌ایم و این قائل به درکی بود که ما از گفتمان مقاومت داشتیم.

او اظهار داشت: ۶ دستاورد هدف‌گذاری شده که باید به آن برسیم. اولی تحول در رویکرد برگزاری جشنواره‌های فیلم به تناسب موضوع و گفتمان مقاومت و دومی کشف، استعدادیابی و شکل‌دهی به نسلی از فیلمسازان در تراز و برای گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی است.

سردار سلامی: سینمای مقاومت بهترین ابزار برای معرفی منطق مقاومت است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی نیز در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اظهار داشت: دنیای فیلم در غرب تماماً برای ویران کردن فضای ذهن و تعادل ذهنی انسان‌هاست. غربی‌ها تلاش می‌کنند ذهنیت‌ها را آن‌گونه که می‌خواهند بسازند.

او افزود: مقاومت برای آن است که برای همیشه تفکر امکان استیلا بر ملت‌ها را از متجاوزان بگیریم. تا وقتی رؤیای سیطره و امید به نرمش و کرنش ملت‌ها وجود دارد و تا وقتی احساس می‌کنند می‌توانند آرام و امن در سرزمین دیگران حاضر شوند و هویت آنان را غارت و زنان و کودکان را آواره کنند و از منابع مادی و هویتی جوامع بهره ببرند و تا وقتی در ستمکاران این رؤیاها وجود دارد، به کار خود ادامه می‌دهند و از پا نمی‌نشینند.

سردار سلامی ادامه داد: بنابراین سینمای مقاومت باید منطق مقاومت را به زیبایی ارائه دهد و در اعماق اندیشه و باور ستارگانی که فروغ این منطق را برافروخته‌اند معرفی کند و جذابیت‌های شخصیت این‌ها را درست بنگارد.

او با بیان اینکه مقاومت یکی از زیباترین حوزه‌های هنر سینما است، اظهار داشت: هیچ فضیلتی بالاتر از این نیست که انسانی جان خود را برای نجات جان انسان‌های دیگر تقدیم و فدا می‌کند. این البته در منطق ما که به جهان پس از مرگ و حیات جاوید اعتقاد داریم زیباترین ایدئال مردانه است.

معرفی برگزیدگان

جایزه بهترین فیلم هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به فیلم سینمایی «غریب» به تهیه‌کنندگی حامد عنقا رسید.

این بخش با داوری شارن کریستوفر استون، آرت الیویر، مرلین میلر، فوراس موسی، بهروز افخمی (رئیس هیئت داوران)، مهدی فرجی و روح اله سهرابی انجام شد.

هادی محمدپور هم برای کارگردانی «های پاور» از سوی هیئت داوران مورد قدردانی قرار گرفت.

جایزه ویژه هیئت داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز به لیلی عاج برای کارگردانی سرهنگ ثریا رسید.

همچنین در این بخش جایزه بهترین بازیگر مرد را مهدی نصرتی برای فیلم ضد از آن خود کرد و تورج الوند برای بازی در اتاقک گلی تقدیر شد.

جایزه بهترین بازیگر زن نیز به ژاله صامتی برای سرهنگ ثریا رسید.

در این بخش از ژیلا شاهی برای بازی در موقعیت مهدی تقدیر شد و جایزه بهترین کارگردانی هم به هادی حجازی فر برای موقعیت مهدی رسید.

 

انتهای پیام/

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا