اقتصادی

آفرین آقای میثاقی! پول ملت را کجا دود می‌کنید؟

محمدحسین میثاقی شب گذشته افشاگری مهمی درباره کاروان اعزامی سپاهان به کشور عربستان داشت. مجری فوتبال برتر در مونولوگ طولانی خود از حضور افراد اضافی در کاروان تیم اصفهانی برای سفر به عربستان انتقاد کرد و گفت که امیدوار است حقوق کارگران کارخانه فولاد مبارکه هم سر وقت پرداخت شود. موضوع اعزام افراد اضافی با تیم‌های ورزشی البته اتفاق جدیدی نیست و در سال‌های اخیر همیشه نقدهای زیادی در این خصوص وجود داشته است. بحثی که باشگاه سپاهان هم باید درباره آن پاسخ بدهد و بگوید حضور افراد متفرقه کنار این باشگاه در سفر به عربستان چه توجیهی داشته است.

حرف‌های میثاقی درباره کاروان اعزامی سپاهان به عربستان کاملا درست و قابل تامل است و او پیشنهاد جالبی هم درباره سفر چند کارگر کارخانه به عربستان همراه با بازیکنان داد. با این حال یادمان نرفته که وقتی بحث بازی دوستانه و ایران و کانادا مطرح شد، نام مجری فوتبال برتر و بعضی از اعضای این برنامه هم در لیست افراد اعزامی قرار داشت. موضوعی که میثاقی در آن زمان هرگز درباره‌اش توضیحی نداد و احتمالا صلاح ندید درباره اتفاقی که نام خودش در آن وسط بود حرفی بزند. لیستی که آن زمان از افراد اعزامی به کانادا اعلام شد، پر از نام‌های عجیب و اضافی بود ولی میثاقی هرگز بابت آن ماجرا انتقادی از مدیران وقت فدراسیون نکرد. سکوت آن زمان میثاقی و انتقادات این روزهای او، این سوال را به وجود می‌آورد که آیا آن زمان پای پول بیت‌المال وسط نبود و فقط باشگاه سپاهان با بودجه بیت‌المال افرادی را به سفر خارجی فرستاده است؟

حدود یک ماه دیگر قرار است جام ملت‌های آسیا برگزار شود و سازمان صداوسیما هم نمایندگانی را برای پوشش این مسابقات به قطر خواهد فرستاد و خود میثاقی هم در این مدت چند سفر به این کشور داشته که جز چند آیتم تولیدی چیز دیگری از سفرهایش ندیده‌ایم. همین حالا صداوسیما خودش بودجه‌ای چند 10 هزار میلیاردی دارد که مانند بودجه باشگاه سپاهان از بیت‌المال تامین می‌شود و یک خط هم درباره نحوه هزینه و خروجی‌اش توضیحی داده نشده است. اگر بخواهیم روی سیاست‌های صداوسیما در مسائل مختلفی چون بودجه، ساترا، خروج مجریان قدیمی و نحوه پاسخگویی ریز شویم می‌بینیم که مدل رفتاری آن‌ها خیلی هم با باشگاه سپاهان تفاوت ندارد و هر دو یک سبک را دنبال می‌کنند.

از طرفی این اولین باری نیست که میثاقی در نقد کردن افراد و اتفاقات مختلف انتخابی رفتار می‌کند. او در سال‌های اخیر بارها درباره مشکلات مدیریتی و مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کرده ولی هرگز حاضر نشده به بحث حق پخش تلویزیونی وارد شود. حقی که سال‌هاست از فوتبال دریغ شده و سرنخ اصلی بخش مهمی از مشکلات مالی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت است. حتی وقتی در یکی از برنامه‌ها رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم به این ماجرا اشاره کرد، میثاقی ترجیح داد بحث به حاشیه برود و صحبت‌های او را آدرس غلط خواند؛ رفتاری که نشان می‌دهد صداوسیما و میثاقی تا چه اندازه در مقابل یکی از مهم‌ترین بحث‌های فوتبال ایران پاسخگو هستند!

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا