مجله اجتماعی

بازداشت عاملان زورگیری از ۳۰ زن سالخورده در تهران

سردار محمد معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران عملیات کلانتری ۱۱۱ هفت چنار درحال گشت‌زنی در محدوده خیابان باقری تهران بودند که به دو مرد جوان که به صورت پیاده در حال زاغ‌زنی از افراد گذری بودند، مشکوک شده و رفتار آنان را به شکل نامحسوس تحت نظر قرار دادند. دقایقی بعد این دو نفر به سمت زن میانسالی حمله‌ور شده و با تهدید سلاح اقدام به زورگیری تلفن همراه وی کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

وی با بیان اینکه پس از فرار ماموران عملیات تعقیب و گریز میان ماموران پلیس و دو متهم آغاز شد، گفت: در ادامه با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی هر دو متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک پنجه بوکس و شوکر نظامی و دو عدد باتوم تاشو و یک قبضه سلاح سرد و همچنین یک دستگاه تلفن همراهی که متهمان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان، گفت: دو متهم که ۲۱ سال سن داشتند در تحقیقات اولیه به ۳۰ فقره زورگیری مشابه با همکاری یکدیگر اعتراف کردند. آنان همچنین معترف شدند که سوژه‌های خود را از میان زنان سالخورده انتخاب می‌کردند تا مقاومت کمتری در برابرشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه ماموران برای شناسایی و دستگیری مالخر این افراد نیز وارد عمل شدند، گفت: دو متهم در اعترافات خود گفتند که پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته‌اند که این فرد نیز از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت.

معظمی گودرزی با بیان اینکه هر دو متهم دارای سابقه حبس به دلیل سرقت و زورگیری بودند، گفت: تاکنون ۱۵ شاکی که اکثر آنها از زنان مسن بودند، نسبت به شناسایی دو زورگیر اقدام کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان نیز ادامه دارد.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای دو متهم دستگیر شده پرونده‌های جداگانه تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

۴۷۲۳۶

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا