چهره مرگبار اومیکرون به زودی نمایان می شود

به گزارش شفاف، همانطور که وزیر بهداشت اعلام کرد، شرکت Omicron طی دو تا سه هفته آینده وارد پیک خواهد شد. و از طریق ما منتظر رشد در تاج های مرگ هستیم. البته این بار دلتا روی Omicron کار کرده است. طرفی که همه ما فکر می کنیم تا آنجا که می توانست سرد بود.

آمارهای وزارت بهداشت روز گذشته از شناسایی بیش از 35 هزار بیمار جدید حکایت دارد که از این تعداد 2199 نفر در بیمارستان بستری شده اند. تا دیروز 2395 بیمار در بخش های آی سی یو بستری شدند.

در بستری شدن در بیمارستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که می تواند خطرناک باشد. زیرا برخی برای افزایش مرگ و میر به Icui فرستاده می شوند.

وضعیت قرمز در دوره های ICU

شبنم تهرانی، معاون بیماری‌های واگیر بیمارستان لبافی‌نژاد گفت: اخیراً نگاه می‌کنیم در هفته گذشته تعداد بیماران سرپایی و اورژانس‌ها افزایش یافته و در چند روز اخیر تعداد تخت‌های زندان بسیار بالا بوده است. “

و افزود: «بعضى مى ​​بينند كه اميكرون همان سرد است; آنها در حال هماهنگی این عفونت ویروسی هستند و تعداد افراد آلوده افزایش چشمگیری دارند.

نرخ انتقال Omicron 3 تا 4 برابر Deltae

به گفته مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ملی کووید 19، سرعت انتقال امیکرون 3 تا 4 برابر سریعتر از گونه دلتا است. بنابراین در خانواده هایی که یکی از اعضا به این بیماری مبتلا می شود باعث ایجاد تعارض در همه اعضای خانواده می شود.

وی افزود: هر چه شدت انتقال در جامعه بیشتر باشد، احتمال ابتلا به انواع جدید بیماری ها بیشتر می شود، بنابراین باید با دریافت واکسن و رعایت دستورات بهداشتی، زنجیره انتقال را قطع کنیم.

عضو نوزدهمین کمیته علمی ملی کووید گفت: فکر می‌کنم در سه هفته آینده Omicron خود را به یک کشور تبدیل خواهد کرد و تعداد بستری‌ها و ویزیت‌های سرپایی بسیار بیشتر خواهد شد.

مردانی گفت: آهنگ Omicron مورد توجه ویژه کودکان و نوجوانان است و بر اساس برخی داده ها 20 درصد از مبتلایان در گروه اطفال هستند و اکثر آنها اکنون تحت مراقبت اطفال هستند.

پیک Omicron برای 3 هفته آینده

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با اشاره به آغاز به کار ششمین تاج در کشور، آمادگی 100 درصدی بیمارستان ها را برشمرد و گفت: فکر می کنیم تا 2 تا 3 هفته آینده برسیم.

وی افزود: برای مشاهده علائم خفیف نیازی به مراجعه به مراکز درمانی نیست، افرادی که در معرض بیماری هستند و حال عمومی خوبی ندارند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: زمانی که شرایط به اوج می رسد قرنطینه هوشمند دیگر اعتبار ندارد و قرار است محدودیت کامل اعمال شود.

وی هشدار داد: به طور مستمر در ستاد برای شرایط، پیشنهادات را به تاج ملی ارائه کنید اما یک طرف تایید می شود و یک طرف تایید نمی شود. در زمینه قرنطینه مشاوره خواهیم داد و تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط جمهوری، تاج پراتوری ها در این مورد تصمیم بگیرند.

افزایش مرگ و میر عروق بیماری کرونا در 2 هفته آینده

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: با افزایش تعداد بیماران سرپایی، انتظار داریم تا دو هفته دیگر تعداد بستری‌ها افزایش یابد.

وی افزود: تعداد بستری ها نسبت به هفته گذشته به طور قابل توجهی بیشتر است که ممکن است در دو هفته آینده میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را افزایش دهد.

در همین حال، مسعود یونسیوس، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد بستری شدن و مرگ و میر در هر دو دلتا را با عنوان ناقل Omicron که مرگ و عود بیش از صد بیمار را به همراه داشت، مقایسه کرد. این روز غیرمنتظره ای نیست.» او گفت که در رتبه ششم، تعداد قربانیان حدود چهار برابر بیشتر از سال گذشته است.

به نظر می رسد شرایط کنونی هم رعایت مقررات و هم عدم توجه جدی به پروتکل های رعایت شده باشد. روزهای سخت می تواند منجر به افزایش مرگ و میر omicron شود.

خروج از نسخه موبایل