اقتصادی

کلاهبرداری با پیامک جعلی سهام عدالت/ لوازم خانگی قاچاق در توقیف پلیس قزوین

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز پنجشنبه شانزدهم شهریور ۱۴۰۲ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع برداشتکلاهبرداری با پیامک جعلی سهام عدالت/ لوازم خانگی قاچاق در توقیف پلیس قزوین غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان تاکستان قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که پیامکی با مضمون سهام عدالت برایش ارسال شده و پس از ورود به به لینک موجود در پیامک، مبلغ پنجاه میلیون ریال از حسابش به سرقت رفته است.

 

رئیس پلیس فتای استان افزود: کارشناسان این پلیس با پیگیری موضوع موفق به ردگیری مبلغ سرقتی شده و پس از هماهنگی قضایی وجه مورد نظر را به حساب شاکی عودت دادند.

 

سرهنگ فرهودی به کاربران هشدار داد: پیامک‌های جعلی همچنان یکی از مهمترین ترفند‌های مجرمان سایبری است و علیرغم توصیه‌های مکرر پلیس مبنی بر عدم ورود به لینک‌های موجود در پیامک‌های ناشناس، و ضرورت بررسی سرشماره ارسال کننده پیامک، همچنان کاربران دقت لازم را به این اصول ندارند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

 

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

 

لوازم خانگی قاچاق درتوقیف پلیس قزوین

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه خودرو سواری پراید مشکوک شدند ودر بازرسی از آن ۴۸ دستگاه جاروبرقی خارجی قاچاق کشف و راننده خودرو را دراین خصوص دستگیرکردند.

 

سرهنگ مهدی حاجیان راد افزود: ارزش ریالی کالای کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیاردو ۲۰۰ میلیون میلیون ریال برآوردشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

 

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا