ریسک ابتلا به اُمیکرون در واکسن نزده‌ها/منفی کاذب ۵۰ درصدی در تست‌های تشخیصی

به گفته دکتر شفاف مسعود مردانی با اشاره به اینکه بیمارانی که در بیمارستان‌ها حضور داشته‌اند بیشترین آسیب را دیده‌اند، گفت: این علائم عمدتاً سرماخوردگی، ضعف، گلودرد، تهوع و استفراغ به ما می‌رسد که این‌ها علائم هستند، به جز آمیکرون کرونا.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بیمارستانی مورد نیاز بسیار کمتر از رفرین دلتا بوده است، گفت: به همین دلیل تخت های بیمارستانی همچنان شلوغ نیست. اما با افزایش اوج تاج ششم، میزان بروز بیماری افزایش می‌یابد و به دنبال آن تعداد بستری‌ها و مرگ‌ومیرها افزایش می‌یابد.

خط کشی شده: متاسفانه اکثر کسانی که در اصل آمیکرون بودند اصلا واکسینه نشدند. امیدوارم اینها نظم و انضباط را بیاموزند و در پایان بیماری مومنین واکسن تزریق کنند یا واکسن را کامل کنند. از طرفی کسانی که بیش از شش ماه پس از دوز دوم واکسن واکسینه شده اند، به دلیل کاهش سطح آنتی بادی در بدنشان، بیشتر در معرض خطر هستند.

این فوق تخصص بیماری های واگیر گفت: موارد ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در کودکان خردسال بسیار زیاد است. اما به بالاترین نقطه نرسیده است که هنوز به ششمین قله مرتفع بیماری سقوط نکرده است و اکنون بیمارستان های اطفال بی بیماری و مرگ و میر نیستند.

مردم می گویند تقریباً 50٪ منفی کاذب در معاینات تشخیصی کرونال با کولون آمیکرون وجود دارد. به همین دلیل می گوییم همه بیماران سرماخوردگی امیکرون دارند مگر اینکه خلاف آن تایید شده باشد.» آنها باید در خانه و قرنطینه بمانند تا از سرایت بیماری به دیگران جلوگیری کنند. قرنطینه آمیکرون کمتر از دلتا و 5 روز است. البته بعد از خروج از منزل تا 5 روز باید دو نفر پرسنل وارد شوند و مراقب سیستم بهداشتی باشند.

وی افزود: شوک ریوی در بیماران مبتلا به آمیکرون زیاد شایع نیست، اما در صورت درگیری ریه که میزان درد خون آنها زیر 92 درصد است، ممکن است افراد بیمارانی که پیوند اعضا و … داشته اند، نیاز به تزریق رامد ساویر داشته باشند.

یکی از اعضای کمیته علمی کرون گفت: “هیچ محدودیتی در دستور کار وجود ندارد.” توصیه عالی ما این است که جلسات، دورهمی ها و سفرهای غیرضروری را در نظر بگیرید. حفظ فاصله اجتماعی، شستن دست ها و استفاده از ماسک نیز مهم است. اما اگر بیماری به درجات دردناکی پیشرفت کند، تابور لازم است. اگر در مدارس و دانشگاه‌ها میزان بروز افزایش یابد، ترجیح می‌دهیم کلاس‌ها در زمان غیبت جشن گرفته شود.

او گفت: «این می تواند در سراسر ایالت خطرناک باشد. افرادی که از ترجمه عمومی استفاده می کنند باید از دو نفر استفاده کنند و از صحبت های بی مورد و دست زدن به قسمت های مختلف مترو و اتوبوس خودداری کنید. به محض پیاده شدن دست های خود را با آب و صابون بشویید یا از الکل و ژل استفاده کنید برای جلوگیری از آلودگی این روش باید ضریب پایداری آمیکرون بالایی را رعایت کرد.

خروج از نسخه موبایل