اقتصادی

با کاروان ِ امید و تلاش

این تیم که نمونه ی بارز حضور زنان موفق توانخواه کشور است و سابقه ی رتبه ی پنجمی المپیک ریو برزیل را هم دارد ، می تواند آیینه ی امید و تلاش برای همه ملت ایران بخصوص جوانان باشد.

دست برقضا خداوند توفیق داد به عنوان نماینده ی حامی مالی آنها در سفر به شهر دالی چین جهت کسب آخرین سهمیه بانوان همراه این نمونه های اخلاقی و پر انگیزه باشم.

تیمی که با هدایت سرمربی دنیا دیده ی خود که بیش از ۶ المپیک را تجربه کرده بود ، مسابقات بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و به غیر از باختِ قابل پیش بینی به چین ، تمام تیمهای مطرح اروپایی رو برد و یا به چالش شدید کشید.

تیمی که در دور مقدماتی به اسلونی سه هیچ باخته بود ، توانست در دیدار فینال این تیم رو دچار مشکل کند و به زعم خودشان و تماشاچیان با معجزه از پس ایران برآمدند.

مسابقه هست آمیخته به برد و باخت ، و اینبار روی ناراحت آن به ما رسیده بود ، ولی این موضوع که تیمِ پنجم المپیک ، تیم نایب قهرمان آسیا و تیمی که با تلاشِ مثال زدنی خود تا اینجا آمده ، چرا باید اسیرِ بلاتکلیفی و بی برنامگی بشه و بخاطر کمتر میدان دیدن ، با اشتباهات کوچک فردی ، و فقط با کمتر از ۱ ماه اردو و بدون مسابقه تدارکاتی ، ناکام شود؟!

در حاشیه ی مسابقات ، از تیمهای دیگر بخصوص اروپایی که پرس و جو می کردیم ، تیمهایی با امکانات ، مدام در اردو و دارای مسابقات ِ تدارکاتی بسیار زیاد.

و جای تعجب بسیار در اینجاست که ، تیم ملی والیبال نشسته ی مردان ایران ، قدرت بلامنازع جهانی و پر افتخار ترین تیم ملی جهان است. و جا دارد که مسئولین ، وقتی چنین معدن طلایی درکنارشان دارند ، از بانوان ِ قهرمان و افتخار آفرین هم غافل نباشد.

جوانان ِ مصمم و پر اراده ای که تحسین ِ تمام سالن را به همراه داشتند و فقط بخاطر کم بودن دیدارهای تدارکاتی ، قهرمانی را آنهم بسیار نزدیک از دست دادند.

امید را باید باور داشت و نگاه به نتیجه بسیار تاسف بار است.

در بازی های تیمی ، پارامترهای بسیار مختلفی تاثیر گذار در کسب نتیجه است و باید برای تمام این عوامل برنامه داشت و زمان را از دست نداد.

کاروانِ تلاش و امید را دریابید ، المپیکها و مسابقات جهانی نزدیک و سایر کشورها در حال پیشرفت در ورزشی هستند که تماشاگر پسند ، سالن پر کن ، مهیج و در نهایت عرصه ای عینی برای حضور زنان و امید به زندگی است.

به امیدِ هوشیاری بیشتر مسئولین و تصمیم گیرانِ این رشته.

* پژوهشگر و مدرس دانشگاه

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا