رونمایی از ۳۰ دستاورد درحوزه فناوری‌های شناختی

به گزارش مجله رز و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به این حوزه فناورانه و توانایی کشور در هدایت فناوری شناختی، گفت: این فناوری به خودی خود قابل تغییر است. پیوندی به سایر علوم و فنون.” موفق باشید. نمرات خوبی در تکامل علوم و فناوری های شناختی ایجاد شده است و ما هنوز راه زیادی در پیش داریم.

ستاری تاکید کرد: به عنوان یک بنگاه خصوصی باید هزینه های زیادی برای توسعه مرزهای دانش، آموزش و فناوری های شناختی صرف شود. ستاد برنامه علوم و فناوری شناختی نیز پیش از توسعه این فناوری اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.

افشای 30 چیز در زمینه فناوری شناختی/ستاره ها: فناوری شناختی پایه و اساس اقتدار و رهبری در زمینه رقابت جهانی است.

یک فرآیند مستمر از موفقیت و عزم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بسیاری از بنگاه های بزرگ، محصول بنیانگذاران علم و پژوهش های به دست آمده در مرز علم، گفت: حرکتی که از چند سال پیش آغاز شد فرا رسید. رسیدن که به تدریج این میوه ها را امروز وارد بازار می کند.

وی با سرمایه گذاری کارآمد بر روی اهداف برای شناسایی پروژه های دارای محدودیت گفت: برای اینکه پروژه ها در درک محدودیت ها موفق باشند باید این کار را انجام دهیم. طرحی طبیعی است که در ابتدای سفر تأثیری ندارد، بلکه لازمه ایجاد ریل و اکوسیستم است و باید نتیجه گرفت که توسعه ساعت به طور ناگهانی صورت نمی گیرد.

وی به عنوان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با ادامه توسعه حرکتی مستمر و هدفمند در حوزه دانش و فناوری، به نفوذ و رهبری خود در منطقه ادامه داد: و شروع به دستیابی به این هدف؛ حرکت مداوم و پیوسته؛ ایجاد یک اکوسیستم موفق راه را به سوی بذرهای رشد باز می کند و به هدف دستیابی به محصول یا گسترش دانش دست می یابد.

موسسات علوم و فناوری شناختی

ستاری با بیان اینکه علوم و فناوری های شناختی رشته جدیدی است و نیازمند تربیت نیروی انسانی است، ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه های ایران فارغ التحصیلی در خارج از کشور ضروری است و به همین دلیل دلیلی برای بازگشت به این رشته ها ارائه کرده ایم.

وی با اشاره به حمایت از پیشبرد طرح های تجارت مرزی گفت: تلاش می کنیم ساختار و فرهنگی را که منجر به تولید داخلی، تولید محصولات رقابتی و قابل عرضه در بازارهای منطقه ای و جهانی می شود، ترویج و حمایت کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توسعه اکوسیستم فناوری شناختی را توسعه اکوسیستم فناوری شناختی خواند و گفت: گروه های دانش بنیان، نیروی انسانی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و آزمایشگاه های خصوصی، کارشناسان و محققان بخش هایی از این اکوسیستم را تحت تأثیر قرار داده و زمینه را برای تغییرات فراهم می کنند. اوضاع بهتر شد

توسعه فناوری شناختی

همچنین در این بازدید سید کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه شناخت با اشاره به فعالیت های رهبر شناختی و فناوری در حوزه آموزش، پژوهش و درمان گفت: دو راه وجود دارد که روی آن کار شود. سلامت مغز و عملکرد مطلوب مغز. در این کمپین دانشگاه ها نقش مهمی را ایفا می کنند و ما اساتید و پژوهشگرانی در دانشگاه های خود داریم که در صورت استفاده به عنوان هیئت علمی می توان به موفقیت های بزرگی دست یافت.

خرازی ادامه داد: در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از پروژه های بزرگ حمایت می شود و در جهت رسیدن به محصول است. برای قرار دادن این طرح در مغز خود، 8 دانشگاه تحت حمایت توانستند این هدف را به انجام برسانند. این اکتساب اهمیت مدیریت و سیاست از یک سو و نقش دانشگاه ها از سوی دیگر را آشکار می کند.

وی در کمکی آشکار به حوزه شناختی گفت: اگر حمایت مادی و معنوی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نبود، قطعاً به این وضعیت ایرانی نمی رسیدیم و می توانستیم با موفقیت محصولات ارزشمندی خلق کنیم. در این زمینه.”

خرازی ابراز امیدواری کرد با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتوان مزایای این بخش را در ساختار آموزش، مراقبت های پزشکی و پژوهشی افزایش داد چرا که امروزه شرکت های بسیاری در حوزه علم و فناوری فعال هستند. . علوم شناختی.]توسعه این فناوری، بهبود بیماران و توسعه مطالعات مغز مشاهده می شود.

راهبردهای پیاده سازی برای معلمان در حوزه دانش

در سوی دیگر برنامه، مجید نیلی احمدآبادی، دبیر معاونت علمی و فناوری توسعه علوم و فناوری های شناختی در جمع نگهبان با اشاره به برنامه های مهم گفت: نوشتن در مغز و ابزارهای جدید برای کشف. مغز، کاربرد کاربردی علوم شناختی، هوش مصنوعی و کلان داده، توسعه علوم و کاربردهای سلول های بنیادی و فناوری شناختی، توسعه زیرساخت منابع انسانی.

ایجاد پیوند بین فناوری سلولی و فناوری شناختی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: بسیاری از ابزارهایی که برای آزمایش های پیش بالینی نیاز داریم توسط شرکت های علم و فناوری کشور در زمینه خواندن و نوشتن در مغز، فناوری و پژوهش در علم لبه ایجاد شده است. این تیم ها 11 دانشگاه و 2 انجمن علمی مستقر در این زمینه هستند که به توسعه عملکرد اقتصادی کمک می کنند.

وی با اشاره به توسعه هوش مصنوعی و شناختی کاربردی و کاربرد گسترده علم، گفت: تلاش کرده ایم این حوزه را تحت یک شتاب دهنده شتاب دهیم که به خوبی پاسخ داده است و تا 28 شهریور بخشی از روند شتاب دهی دانشگاه خواهد بود. سال آینده.

نیلی احمدآبادی با اشاره به توسعه دانش و کاربردهای تلفیق سلولی و فناوری های شناختی گفت: استقرار آزمایشگاه شناختی در رویان پژوه برای بررسی جنبه های شناختی سلول درمانی در پارکینسون باید با مشارکت 7 مرکز علمی تکمیل شود. همچنین پروژه ایجاد مرکز ملی مغز و شناخت در حوزه‌های علوم شناختی و فناوری بالینی و برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز ملی توسعه درمان‌های جدید بیماری‌های شناختی مغز و توسعه فناوری غشای مخاطی. . سوگیری شناختی

دستاوردهای فناوری ایران

30 تکنسین و متخصص از اجرای طرح های تحقیقاتی توسط محققان و کارشناسان حوزه علوم شناختی تحت پوشش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در دو سال گذشته کشف شدند.

در این نمایشگاه فناوری و محصولات در زمینه‌های مغز، تحریک الکتریکی عمقی مغز، تحریک مغناطیسی مغز، واقعیت مجازی برای جوندگان، تحریک بویایی، چشم شکارچی، الکترودها و برداشت‌های مغزی و سیستم‌های تحریک و حتی بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی کاشته می‌شود. . سیستم شناختی آشکار شده است.

ستاری برای تماشای این مراسم به نقاط مختلف جهان سفر کرد و با کارشناسان و شاغلان حوزه علمیه گفت‌وگو کرد.

بومی سازی ابزار و ابزار، توسعه و تقویت تجار، مراکز علمی و جوامع و تجاری سازی محصولات و تجهیزات در حوزه علوم دانشی از جمله اهداف کشف ابزار و ابزاری است که از اجرای پژوهش پشتیبانی می کند. پروژه ها. ستاد توسعه علم و فناوری شناختی است.

در این رویداد نمایشگاهی، مراکز علمی و بالینی کشور با بیش از پنجاه درصد منابع دانش و فناوری ستاد قادر به تامین نیازهای فنی و تخصصی خود در حوزه علوم شناختی هستند.

46

خروج از نسخه موبایل