مجله علمی و پزشکی

آیا اُمیکرون نقطه پایان همه گیری کرونا است؟/ اثر تنوع واکسن بر میزان ایمنی بخشی بدن

مجله رز/ گلستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به تشریح نقش اومیکرونیس در پایان دادن به این بیماری همه گیر پرداخت و گفت: مردم پروتکل های ایمنی را رعایت کرده و فاصله اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

محمدمهدی زرگرانی شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: رعایت پروتکل ها و رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب ضروری است و کسانی که دوز اول و دوم واکسن کرونا تزریق کرده اند باید نوبت سوم را تزریق کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آهنگ Omicron پایان طاعون تاج و تخت خواهد بود یا خیر، اضافه کرد: “امیدواریم در پایان این روند آهنگ جدیدی از Coronation Covid 19 ایجاد کنیم، اما در حال حاضر نمی‌توانیم به این موضوع خوش‌بین باشیم. نباید آن را رها کرد.پروتکل های مراقبت های بهداشتی.آنها اینطور فکر می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستین: واکسن پاستوکوکی انفوزیونی در دوز سوم برای افرادی که دوز اول و دوم سینوفارم را تزریق کرده‌اند باز است و این واکسن‌ها حتی برای کسانی که دوز اول و دوم را تزریق کرده‌اند نیز ایمنی کافی دارد. پس از سه ماه، آنها می توانند واکسن Astrazanka را در نوبت سوم دریافت کنند.

زرگرانی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد تنوع در انتخاب واکسن به افزایش ایمنی کمک می کند، گفت: در این مورد دو نکته وجود دارد: آیا واکسن جدید می تواند همان سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و سوال دیگر این است که این باعث ایجاد تنوع بیشتر می شود. سیستم ایمنی کلی برای تزریق دوز سوم واکسن برای دستیابی به ایمنی کامل مهم است.

وی گفت: از افرادی که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق می کنند، بیش از 90 درصد در صورت رعایت پروتکل های ایمنی در برابر بیماری عروق کرونا قلب ایمن خواهند بود.

12.8 وجود خدمات ویژه پزشکی در گلستانیا به ازای هر 10000 نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در کل کشور با مشکلات خاصی مواجه هستیم، گفت: طبق آمار کشوری به ازای هر صد نفر 11.2 کارگر داریم که باید بیش از بیست و چهار نفر باشند. مردم. این فهرست به 34 کشور توسعه یافته نیز می رسد.

زرگرانی تعداد جمعیت ویژه گلستانیه را 12.8 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به آمار کشوری خوب است اما به طور کلی برای وضعیت مطلوب مناسب نیست.

گلستانی به کمبود نیروی متخصص در بخش خصوصی اشاره کرد و هشدار داد: متاسفانه تهران دارای بیشترین تمرکز متخصص و فوق تخصص در منطقه است که بیشترین پزشک متخصص را در کل استان توزیع می کند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا