اقتصادی

شهید سلیمانی از رهروان راه رئیسعلی دلواری بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در مراسم بیعت مجدد مردم دلوار با ولایت در مصلی جمعه بوشهر، با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و امام خمینی (ره) و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: روح ولایتمداری مردم دلوار نه تنها در جنوب بلکه در تاریخ ایران ریشه دار و تاریخی است و الگویی برای تمام جهان اسلام است.

وی افزود: ولایتمداری مردم دلوار از قبل وجود داشت اما در قیام رئیسعلی دلواری علیه انگلیس به فتوای فقها این فرهنگ ولایتمداری تجلی پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: گرامیداشت روز ۱۳ دی روز حضور مقام معظم رهبری در دلوار همان نمای ولایتمداری تاریخی و ریشه‌دار شما است و در هیچ جای ایران چنین گرامیداشت از حضور مقام معظم رهبری در منطقه‌ای نیست.

وی یکی از ویژگی‌های مهم حضرت زهرا (س) را ولایتمداری دانست، ادامه داد: ولایتمداری مردم دلوار یک سیره فاطمی است و اول شهید ولایتمداری و جهاد تبیین در اسلام، حضرت زهرا (س) است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم دلوار همانند کل مردم بوشهر امتحان داده و سربلند هستند، خاطرنشان کرد: مردم منطقه دلوار شناسنامه بصیرت، ولایتمداری، مجاهدت، استقامت، استکبارستیزی و عظمت دینداری و شکست دشمنان و استکبار جهانی هستند.

وی ادامه داد: مردم منطقه تنگستان که در تمامی سختی‌ها و گرفتاری‌های تاریخی خود یک لحظه مکتب اب اعبدالحسین (ع) و خط مقاومت در مقابل بیگانگان رها نکردند و هویت دینی و ملی خود از دست ندادند، بلکه خط مقدم مقاومت و بصیرت و اسلام خواهی و حفاظت و صیانت از حریم میهن و حافظ و پاسدار حریم ولایتمداری بودند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه مردم تنگستان و دلوار در تاریخ اسلام الگو هستند، گفت: اگر بخواهیم بر اساس مبانی دین و روح حفاظت و حراست از هویت ملی خود و بر اساس مبانی فقه و دین اسلام بر مدار هدایت‌های ولی‌فقیه مثالی بزنیم باید منطقه نورانی تنگستان و دلوار را مثال زد.

وی با تاکید بر اینکه شهدای دلوار در تمامی ویژگی‌های جغرافیای دین نمود دارند، تصریح کرد: رئیسعلی دلواری اسطوره استکبارستیزی و شهید ابراهیمی نماد شهدای فرهنگی و شهید احمدی جوان نماد شهدای مدافع حرم و بسیاری از شهدا و رزمندگانی که مایه افتخار هستند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: تنگستان و دلوار بوشهر الگو و اسوه ولایتمداری، بصیرت و بیداری و مقاومت و مجاهدت در ایران اسلامی اسلامی است و استان بوشهر بلکه ایران افتخار می‌کند که در جغرافیای خود تنگستان و دلوار دارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه تنگستان و دلوار منبع فیاض طلوع انسان‌هایی همچون رئیسعلی دلواری است که پر فروغ و بی غروب هستند، افزود: از این جلسه نورانی با مقام معظم رهبری عهد می‌بندیم تا تنگستان، تنگستان است و تا دلوار، دلوار است و این مردم حیات دارند، پای انقلاب و اطاعت از ولی فقیه مقام معظم رهبری و با تمام وجود از حریم ایران در این منطقه دفاع خواهیم کرد.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: نظام دینی و سیاسی و رفتاری و اخلاقی مردم این منطقه نظام فاطمی و حسینی و ولایتمداری و مجاهدت است و این را به اثبات رسانده‌اند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نسبت به استان بوشهر نگاه خاص و ویژه‌ای دارند و به مردم دلوار بخاطر سابقه دلوار و آن همه بزرگی‌ها نگاه ویژه‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هزاران هزار رئیسعلی دلواری برای حضرت مهدی (عج) داشته باشیم، ابراز کرد: مردم دلوار به تاریخ اسلام نشان داد که یک لحظه رهبر خود را تنها نمی‌گذارند و این درسی است که مردم دلوار به تمام تاریخ داد که مثل رئیسعلی دلواری با جان از حریم ولایت و رهبریت و امامت باید دفاع کرد.

وی با تاکید بر اینکه رئیسعلی دلواری یک مکتب است و شهید سلیمانی یکی از رهروان راه رئیسعلی دلواری بود و این خیلی مقام بزرگی است، گفت: اگر ما رئیسعلی را از دست دادیم و شهید شد اما هزاران رئیسعلی در این کشور مثل شهید سلیمانی و شهید موسوی و دیگر شهدا و سرداران طلوع کردند و این در پرتو انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: از مسئولان استان و کشور تقاضا دارم بخاطر این بزرگی‌هایی که منطقه تنگستان و دلوار از خود نشان دادند شما هم وظیفه خود نسبت به دلوار تنگستان نشان بدهید و هر خدمتی که به مردم دلوار و تنگستان می‌کنید شایسته و بایسته است و هنوز جا دارد که در پیشرفت جامع این منطقه تلاش کنید.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا