نحوه تحصیل دانش‌آموز استثنایی در دبیرستانهای کاردانش خاص اعلام شد

به گزارش شفاف، حمید طریقی حسینی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه آموزی یکی از برنامه های اصلی مؤسسه آموزش های استثنایی است، گفت: دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی و سایر دانش آموزان با نیازهای ویژه که قادر به بهره مندی از آموزش عادی در مدارس عادی و استثنایی نیستند. پس از گذراندن برنامه درسی ابتدایی، وارد برنامه درسی اول یک دبیرستان حرفه ای و با توجه به برنامه درسی دبیرستان حرفه ای خاص یا همان دبیرستان حرفه ای شوید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: دوره آموزشگاه دارای برنامه آموزشی پیش حرفه ای است و این دوره علاوه بر اهداف عملی دروس ریاضی، علوم و فارسی تاثیر زیادی در پیش حرفه ای دارد. تحصیلات.”

وی بیان کرد: یک دبیرستان کاردانش دارای برنامه آموزشی ویژه است و هدف کلی این است که مهارت های دانش آموزان در زندگی روزمره، آموزش های حرفه ای کاربردی و مهارت ها بر اساس ویژگی ها و علایق آنها توسعه یابد و دروس عمومی را در بر گیرد.

طریفی با اشاره به اهداف پیش حرفه ای دوره متوسطه گفت: دستیابی به دانش آموزان، اعتماد به نفس، هدایت اجتماعی، فرهنگی، دینی و اخلاقی، مسئولیت پذیری شغلی، کاوش شغل و آموزش شغل از اهداف آموزش پیش حرفه ای است. دبیرستان.”

وی افزود: دانش آموزان در دوره اول متوسطه و پیش حرفه ای اشتغال و فناوری علاوه بر تقویت چابکی و هماهنگی آموزشی از جمله در بخش های مختلف از جمله صنعتی، کشاورزی و خدماتی به فعالیت می پردازند. بدن نقش و تقویت روحیه تیمی.

وی افزود: در مقطع پیش حرفه ای توانایی ها و علایق دانش آموزان را می سنجیم، روند کاوش کاری آسان می شود و دانش آموزان به مناسب ترین رشته مهارتی در دوره دوم کاردانش راهنمایی می شوند نیازهای ویژه دوره متوسطه.

معاون وزیر تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه پیش حرفه ای را 10 هزار و 829 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد دانش آموز در 609 نسخه از آموزشگاه فرا می گیرند و تنها 36 کتاب درسی برای دانش آموزان و 16 کتاب برای روش تدریس برای تدریس این دوره کارشناسی ارشد بوده است. تدوین شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح اهداف و دوره های هنرستان ها پرداخت و گفت: آیین نامه هنرستان های متوسطه کاردانش که از سال 1386 تنظیم شده است در سال 1400 تصویب شده و کاردانش است. دبیرستان دوم شد مشاغل ویژه برای دانش آموزان دبیرستانی با نیازهای خاص اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه در سال دوم دبیرستان به حضور بیشتر در دوره های عملی و فنون افتخار می کرد گفت: کسب مهارت های عملی مدرسه، فعالیت های روزانه، پیشرفت های بدنی و فعالیت هایی برای گذراندن اوقات فراغت بسته به شایستگی در هنر. یادداشت دانش آموزان و گردهمایی هنر برای ورود به کار الزامی است اهداف سال دوم متوسطه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشد.

طریفی با بیان اینکه 7 هزار و 338 دانش آموز در مقطع متوسطه استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای خاص حضور دارند، اظهار کرد: این تعداد دانش آموز در 427 نسخه در مدرسه مشغول به تحصیل هستند و تنها 64 کتاب درسی برای دانش آموزان و 15 کتاب برای روش های تدریس است. سال دومش است. یک دبیرستان حرفه ای درج شده است.

وی همچنین گفت: دانش آموزان می توانند در دوره دوم متوسطه در 36 رشته هنری در رشته های کشاورزی، باغ، پوشاک، صنایع چوب، صنایع غذایی، صنایع غذایی، نقاشی، ساختمان، نساجی، هنر، هیئت علمی و طلا و جواهر مهارت های فردی را فرا بگیرند. دستیار ساده است. Helper و Helper ارائه می شوند و دوره های آموزشی توسط Simple Assistant در سطح پایین تر قرار دارند.

طریفی خاطرنشان می کند: یکی از فعالیت های گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی دانش آموزان دبیرستانی با تخصص استثنایی در سازمان، ارتقای تعهد این شرکت به آموزش حرفه ای با همکاری سازمان هایی از جمله فناوری و آموزش حرفه ای، تجارت و بازرگانی است. کشاورزی. ثانیاً، آموزش حرفه ای ویژه دانش آموزان دبیرستانی با نیازهای خاص در موسسات هنری با تخصص در فراگیری بخشداری و اخذ گواهینامه و بهره مندی از مزایای شهادت، استانداردهای شغلی مورد نیاز هر ساله با کمک موسسات حرفه ای تدوین می شود. .

وی افزود: همچنین جشنواره سالانه دانش آموزان با نیازهای ویژه در دوره دوم متوسطه، دانش آموزان با نیازهای ویژه با نیازهای ویژه شناسایی استعدادها و توانایی های دانش آموزان و احساس خود ارزشی به عنوان دانش آموخته مفید و مثمر ثمر است. در بازار کار، دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا مهارت‌های حرفه‌ای خود را بهبود بخشند.” آموزش با کیفیت هر سال حفظ می‌شود.

بر اساس گزارش کمیته بین المللی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش جامع فنی و حرفه ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از مستندات فعلی ارائه شده است، گفت: پیشرفت‌های علمی ملی و ارتقا یافته در دنیا از نظر آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و مزایای ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره 5 ساله منتهی به 1405 باید شرایطی را برای این گروه از دانش‌آموزان فراهم کند تا حداکثر پوشش آموزشی و راهکارها را ارائه دهند. توانایی مشارکت سازمان ها، خانواده ها و جامعه محلی در این استان.

خروج از نسخه موبایل