برتری پرگل هندبال ایران برابر استرالیا/ فردا مصاف برابر هندوستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش دبیرخانه آنلاین، بیستمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان امروز سه شنبه 28 دی ماه با حضور 16 تیم در چهار گروه در شهر دمام عربستان آغاز شد. در این رویداد ایران دومین مشارکت بزرگ با عربستان سعودی، استرالیا و هند است. به گزارش کارت، مانوئل فرناندز در اولین دیدار امروز از ساعت 18:30 به مصاف استرالیا رفت.

اولین گل مسابقات قهرمانی کشورمان را سجاد استکی لژیون خارجی ایران مقابل سالن امیرالنایف به ثمر رساند. در ادامه نیمه اول این دیدار شاگردان مانوئل مقابل تیم رقیب دویدند و در نهایت توانستند این نیمه را با نتیجه 16 بر 5 موثر به پایان برسانند.

در کوارتر دوم بازی، تیم ایران شروع بسیار خوبی داشت تا تلاش برای زدن گل ششم استرالیا در دقایقی سخت شود. در نهایت تیم ایران با نتیجه 32 بر 10 و با اختلاف 22 گل به برتری رسید.

پس از این اتفاق، بازیکنان کشورمان فردا چهارشنبه 30 دی ماه ساعت 16:30 در سالن امیرالنایف عربستان به مصاف تیم های هندی خواهند رفت. روز پنجشنبه 30 دی ماه در مرحله نهایی بازی توپ باید مقابل ارتش های ارتش صف آرایی کنند.

این مسابقات در دی ماه توسط کشورمان برگزار شد، اما پس از تسویه حساب کنفدراسیون آسیا برای شیوع بیماری عروق کرونا در ایران، توسط ایران ثبت و به عربستان سعودی تحویل داده شد.

حلقه قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

گروه A: کره، کویت، اردن و سنگاپور
گروه B: عربستان، ایران، استرالیا و هند
گروه C: قطر، امارات، عراق و عمان
گروه D: بحرین، هنگ کنگ، ازبکستان و ویتنام

در روز اول مسابقات شش مسابقه در سه گروه دیگر با موارد زیر برگزار شد:

گروه A:
کره جنوبی 40 – سنگاپور 28
کویت 42 – اردن 31

گروه B:
ایران 32- استرالیا 10
عربستان سعودی – هند (ساعت 8 شب برگزار می شود)

گروه C:
امارات متحده عربی 31- عراق 32
قطر 31 – عمان 144

گروه D:
هنگ کنگ 24 – ازبکستان 28
بحرین 46 – ویتنام 14

در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا و مرحله مقدماتی جام جهانی لهستان-سوئد 2023 در دمام عربستان از 19 دی لغایت 3 بهمن ماه، 5 تیم مجاز به حضور در جام جهانی خواهند بود.

خروج از نسخه موبایل