مجله علمی و پزشکی

تشخیص قرار گرفتن در معرض کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

از تأییدهای سریع گرفته تا واکسن‌ها، بسیاری از نوآوری‌های خارق‌العاده به ما در مدیریت این همه‌گیری کمک کرده‌اند. با راه‌های زیادی برای تشخیص فرد مبتلا به ویروس SARS-CoV-2، باید دید چه زمانی و چگونه ویروس انسانی در معرض ابتلا قرار گرفته است.

انتظار می رود که یافته جدید محققان دانشگاه ییل این شکاف را پر کند. این دستگاه که «کلیپ هوای تازه» نام دارد، ارزان است و برای قرار دادن در گردنبند لباس طراحی شده است تا ذرات ویروسی معلق در هوای اطراف دهان و بینی فرد را دریافت کند.

قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را با دستگاه پوشیدنی تشخیص دهید

گیره ذرات ویروس را روی سطح پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) جذب می کند و در پایان روز یا چند روز بعد آن را از سگک خارج کرده و به آزمایشگاه می فرستد تا وجود SARS-Coviri PCR را آزمایش کند. . -2 مشخص شود.

یک مطالعه جدید از چندین آزمایش روی این دستگاه نشان داده است که می توان از این گیره برای کشیدن ذرات ویروسی در هوا استفاده کرد. در یک آزمایش، به چندین داوطلب ظرف پنج روز برش داده شد. از 62 دستگاه به کار گرفته شده، 5 ویروس Sars-Koo-2 در معرض قرار گرفتند و آزمایش آنها مثبت شد.

این مطالعه نشان داد که از پنج سگک تست مثبت، چهار سگک متعلق به کارکنان رستوران و یک سگک متعلق به کارکنان پناهگاه های بی خانمان است. لازم به ذکر است که دو مورد مثبت مربوط به رستوران های سرپناه بوده که دارای بار ویروسی بیشتری نسبت به سایر نمونه ها بوده است. این به معنای تماس نزدیک با یک یا چند فرد آلوده به ویروس است.

این دستگاه علاوه بر قابلیت اندازه گیری سطوح ویروسی قابل تشخیص در قطعات، به اندازه کافی برای اندازه گیری دوزهای کمتر حساس است. این نشان می دهد که دستگاه اندازه ذرات ویروس را شناسایی می کند و فقط ویروس را شناسایی نمی کند.

کریستال پولیت، کارگر ماشین‌آلات، می‌گوید یکی از کاربردهای بالقوه جالب این دستگاه‌ها می‌تواند آزمایش اثربخشی دستگاه تنفس مصنوعی در اتاق‌های بیماران مبتلا به کووید باشد. او به ییل نیوز گفت بقایای SARS-Cow-2 در آپارتمان های بیمارستانی که تصور می شد به خوبی تهویه می شود پیدا شد.

اکنون می توان از این دستگاه پوشیدنی به عنوان راهی برای تعیین خطر و چالش برانگیز بودن محیط های مانیتور استفاده کرد. پولیت در ایمیلی به Novo Atlas گفت: «این دستگاه می تواند علائم فرد را چند روز قبل از اینکه در معرض قرار بگیرد، تشخیص دهد.

پولت به Novo Atlas گفت: «کلیپ هوایی جدید برای اولین تشخیص مردان در آژانس موثر است. افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته اند را می توان آزمایش کرد یا تجزیه کرد تا انتقالی رخ ندهد.

قدم بزرگ بعدی در توسعه این دستگاه، ایجاد راه هایی است که این دستگاه بتواند حضور ویروس ها را در محیط به صورت آنی تشخیص دهد، چیزی شبیه به اشعه گاما و ایکس را تشخیص دهد و بلافاصله حضور انسان را تحریک کند. -شعاع.

46

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا