مجله حوادث

سقوط ترن هوایی در سوئد ۱۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری سوئدی «تی. تی» به نقل از سخنگوی مجموعه شهربازی «گرونا لوند» سوئد گزارش کرد، در تصادفی که برای ترن هویی این مجموعه واقع در شهر استکهلم اتفاق افتاد یک نفر کشته و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی SVT سوئد به نقل از شاهدان عینی نوشت، این حادثه روز یکشنبه بعد از آنکه بخشی از ترن هوایی «جت‌لاین» این شهربازی در حال حرکت از ریل خارج شد اتفاق افتاد.

«آنیکا تروسلیوس» سخنگوی این مجموعه شهربازی به شبکه SVT گفت: «این حادثه به طرزی باورنکردنی غم بار و بهت آور بود. متاسفانه با خبر شدیم که یک شخص در این حادثه کشته شده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. این اتفاق نباید رخ دهد. همه ما ناراحت و شوک زده بوده و بر مراقبت از آسیب‌دیدگان و کارمندانمان متمرکز شده‌ایم.»

پلیس سوئد اعلام کرد، در اثر این حادثه ۹ نفر که هم شامل کودکان و هم بزرگسالان هستند بستری شدند که از میان آن‌ها سه تن دارای جراحات شدید هستند.

به دنبال رخ دادن این اتفاق، چند خودروی آمبولانس و آتش‌نشانی به همراه یک بالگرد به محل حادثه رفتند. پلیس سوئد اعلام کرده که مشغول تحقیقات در مورد این تصادف است.

به نوشته پایگاه شبکه «الجزیره»، مجموعه «گرونا لوند» در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مجموعه که ۱۴۰ سال قدمت دارد تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

«جنی لاگرستت»، یک خبرنگار سوئدی که به همراه خانواده‌اش به این پارک رفت به شبکه SVT گفت، هنگام حادثه در نزدیکی این ترن هوایی بود و ابتدا صدای به هم کشیده شدن فلزات را شنیده و متوجه شد قسمت ریل ترن هوایی به لرزه افتاده است.

او ادامه داد: «همسر من دید که یکی از واگن‌های این ترن هوایی به همراه افراد داخل آن به زمین سقوط کرد.»

بر اساس اطلاعات درج شده در وبسایت این شهر بازی، ترن هوایی «جت‌لاین» که در سال ۱۹۸۸ عملیاتی شد، به سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع ۳۰ متری می‌رسد و هر ساله بیش از یک میلیون نفر سوار آن می‌شوند.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا