اقتصادی

زمینه حضور همه اقشار جامعه در مراسم اعتکاف فراهم شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سیفعلی محمد زاده ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف یک فرصت معنوی برای تعالی روحیه دینی انسان است و باید از این فرصت استفاده شود.

امام جمعه چالدران اضافه کرد: نباید اعتکاف مخصوص یک قشر خاص بدانیم و باید زمینه را برای حضور همه اقشار جامعه خصوصاً نوجوانان و دانش آموزان فراهم کنیم و برای تبلیغ این گردهمایی معنوی از ظرفیت دانش‌آموزان، رسانه‌های مجازی، تبلیغات شهری، دانشگاهیان، تریبون‌های نماز جمعه، پایگاه‌های مساجد و … استفاده کنیم و لازم است فواید و اثرات معنوی آن به درستی برای مردم تبیین شود تا همه از آن استفاده کنند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسین حق وردی زاده نیز با بیان اینکه اعتکاف یک فرصت برای تصفیه روح و زدودن گرد و غبار از دل است، گفت: در عرصه معنویّات، دشمن می‌خواهد که مردم ما بخصوص جوانان از معنویّات دور شوند.

وی یادآور شد: اما مجالس و اجتماعات دینی، عبادی، مساجد و نمازهای جماعت، اعتکاف و …از حضور جوانان سرشار است و باید فضا را برای حضور جوانان و نسل جدید در اعتکاف فراهم کنیم.

حق وردی زاده ادامه داد: غالب مردم ایران اسلامی به معنویت و مسائل دینی اهمیت می‌دهند و نباید رفتار چند فرد و یا افراد را که از معارف دور مانده و اقدام به رفتارهای دون شأن انسانی می‌کنند به کل جامعه سرایت دهیم و حضور پرمعنای قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان دانشگاهی در مراسمی نظیر اعتکاف نشان می‌دهد حرکت معنوی ملت نیز رو به جلو است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران تاکید کرد: امسال با عنایت الهی سنت حسنه اعتکاف همزمان با ایام البیض ماه رجب که مصادف با ۵ الی ۷ بهمن ماه می‌باشد و در مسجد جامع با حضور آقایان و خانم‌ها اجرا خواهد شد، و از تاریخ ۲۵ دی ثبت نام از معتکفین هم در اداره تبلیغات اسلامی و مسجد جامع آغاز خواهد شد.

در پایان با نظرات حاضرین در جلسه با نظر و پیشنهاد حاضرین خاتمه یافت.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا