مجله ورزشی

باید به قلعه‌نویی اعتماد کرد

پیشکسوت فوتبال گفت: در بازی برابر امارات  ترکیب اصلی تیم در بازی حضور داشت و همین امر سبب شد تا عملکرد موفقی داشته باشند.

پیروز قربانی در گفت و گو با مجله رز، در ارزیابی از عملکرد تیم ایران در آخرین بازی مرحله گروهی برابر امارات، اظهار کرد: تیم ایران بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت. قلعه‌نویی شاید به ۲ بازی اول به چشم بازی تدارکاتی نگاه کرد ولی در بازی برابر امارات ارنج کامل‌تری را در اختیار داشت و نفراتی که ترکیب اصلی تیم را تشکیل می‌دادند در این بازی حضور داشتند و همین امر سبب شد تا تیم ملی خوب بازی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که خیلی ها قبل از این دیدار به امیر قلعه نویی به خاطر شکل بازی انتقاد داشتند، نظر شما در این خصوص چیست؟ خاطرنشان کرد: فوتبال را باید بازی به بازی دید. شاید استراتژی که در نظر گرفته شده در یک دیدار جواب ندهد که این در فوتبال طبیعی است. به عنوان مثال برابر هنگ‌کنگ به رغم این که از ایران ضعیف تر بود انتظار بیشتری از تیم ملی می رفت که تعداد گل های بیشتری را به ثمر برساند. اگر بخواهیم روی این تورنمنت خیلی ریز شویم کمکی به تیم ملی نمی کند چون پتانسیل خیلی خوبی دارد. البته مربی تیم ملی نیز قبول داشت که بازیکنان برابر هنگ کنگ مثل همیشه نبودند.

قربانی ادامه داد: اگر بخواهیم تیم را خیلی تحت فشار قرار دهیم و ایرادات زیادی بگیریم به تیم کمک نمی‌کنیم. باید اجازه دهیم که کادر فنی کار خود را انجام دهد. امروز هم دیدیم که تیم ملی نسبت به بازی هنگ کنگ پیشرفت بهتری کرده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که به خط دفاع تیم ملی انتقاد وارد بود نظر شما در این خصوص چیست؟ تصریح کرد: شما نباید خط دفاع را در نظر بگیرید بلکه باید ساختار دفاعی را مدنظر قرار دهیم. در بازی برابر هنگ کنگ بازیکنان مثل همیشه نبودند شاید اشتباه هم داشتند اما این که بخواهیم همه چیز را ایراد بگیریم درست نیست. در این تورنمنت تمام بازیکنان دعوت شده همه جزو بهترین ها هستند. باید به مربی تیم ملی اعتماد داشت. زیرا زوج هایی که دعوت شدند اکنون خوب جواب می دهند.

این پیشکسوت فوتبال همچنین درباره بازی ایران و سوریه گفت: سوریه تیم خوبی است اما تیم ما فوق العاده است و فکر نمی‌کنم جلوی این تیم نیز مشکلی داشته باشد، تنها تیمی که در این تورنمنت دیدم شاید در حالت عادی برای ایران مشکل ساز باشد ژاپن است، امیدوارم در فینال به این تیم بخوریم.

قربانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتظار از تیم ملی بالاست و باید این مساله را در نظر بگیریم که چون چندین سال است تیم ملی قهرمان نشده، این که همه انتظار داشته باشند تیم ملی قهرمان شود فشار منفی روی تیم ایجاد می کند. ما تدارک خوبی برای این که تیم قهرمان شود، نداشتیم و این یک واقعیت است. به صرف این که تیم ملی بازیکنان خوبی دارد نباید انتظار قهرمانی داشت بلکه باید تدارکات خوبی نیز دیده می‌شد. تدارکات تیم ما نسبت به ژاپن و سایر تیم های حاضر در این جام خیلی خوب نبود، اما پتانسیل آن بالاست و باید اجازه دهیم تیم ملی و کادرش در آرامش کار خود را ادامه دهند تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا