اقتصادی

اعتبار هشت هزار میلیاردی برای خط انتقال گاز دشتک به خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین؛ جواد قناعت جمعه شب در جمع مردم بخش سرداران شهرستان نهبندان با اشاره به احصای مشکلات مردم در این منطقه، از برگزاری جلسه پیرامون مسائل بخش گفت و تصریح کرد: تلاش ما حل بخش زیادی از این مشکلات و اجرای مصوبات شورای اداری امروز در بخش سرداران تا پایان دولت سیزدهم است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای کشور و دولت و مجلس، فضای کار و تلاش است، افزود: رئیس جمهور از همان روز اول در بین مردم حضور یافت و همراه وزرا و استانداران به صورت میدانی مشکلات مردم را بررسی می‌کند.

قناعت با تأکید بر اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ریل گذاری در دولت سیزدهم عوض شده، گفت: اگر ریل گذاری درست انجام شود و درد مردم به خوبی درک شود قطعاً آن ریل‌گذاری مطلوب‌تر است.

اشاره به اتفاقات خوب در حوزه بین‌المللی

وی سفرها و دیدارهای مردمی مسئولین دولت سیزدهم را لذت‌بخش توصیف کرد و افزود: هر روز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه بین‌المللی هستیم اما گروه‌های معاند دنبال تجزیه‌طلبی ایران هستند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه جنایات گروهک کومله و دموکرات در ایران اسلامی برای تجزیه کردستان و خوزستان را یادآور شد و بیان کرد: این معاندین غافلند از اینکه ملت پای نظام مقدس اسلامی هستند و برای دفاع از این مرز و بوم جانفشانی کردند و شهید دادند.

قناعت با بیان اینکه امروز شاهد اتفاقات خوبی و پیروزی‌ها ایران و جبهه مقاومت در عرصه‌های بین‌المللی هستیم، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم به طور رسمی به عضویت اصلی سازمان همکاری‌های شانگهای درآمده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های دولت سیزدهم به ویژه رئیس جمهور، ادامه داد: عربستان و امارات بعد از ۴۴ سال ائتلاف دریایی خود با اروپا را قطع کردند و ائتلاف دریایی مشترک با ایران به وجود آوردند که همه اینها نشانه می‌دهد مقاومت نتیجه می‌دهد.

آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران

استاندار خراسان جنوبی به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و اروپا و حذف دلار در مبادلات تجاری برخی کشورها اشاره کرد و گفت: فتح قله و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی نوید خوبی برای آینده درخشان است.

قناعت در ادامه با اشاره به کم توجهی به خراسان جنوبی طی سالیان گذشته، تصریح کرد: اقداماتی انجام شده اما با استقرار تفکر مردمی و بسیجی شتاب کار برای توسعه استان بیشتر می‌شود.

وی با بیان لزوم انجام کارها به صورت کارشناسی، گفت: مصوبات این سفرها پشتوانه کارشناسی دارد و از قبل مشکلات احصا و به صورت فنی بررسی شده است.

اقدام دولت برای جبران افت فشار گاز در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گازرسانی از دشتک زابل به خراسان جنوبی از مهمترین اقدامات دولت برای جبران افت فشار گاز در زمستان است، افزود: دولت برای آن ۸ هزار میلیارد تومان در فازهای اول و دوم تا سربیشه اعتبار گذاشته است.

قناعت متذکر شد: این در حالی است که در مشکل گاز زمستان سال گذشته حتی یک نفر در ایران فوت نکرد، اما در کشورهای اروپایی به دلیل مشکل سوخت به گفته نشریه تحلیلی اقتصادی اکونومیست بیش از ۶۸ هزار نفر فوت شدند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن جزو اولویت‌های توسعه استان است که در دست اجراست، تأکید کرد: موضوع آبرسانی را با جدیت پیگیر بوده و درگیر تأمین اعتبارات لازم هستیم تا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا سال ۱۴۰۵ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی شود.

بهبود بخش سرداران پیگیری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نمایندگان وزارت کشور از چند منطقه خراسان جنوبی و به‌خصوص منطقه دهک بازدید داشتند و قول شهر شدن دهک را می‌دهیم و مردم نگران نباشند.

قناعت افزود: منابع طبیعی در منطقه بخش سرداران به مردم بدهکار است و از گذشته تا کنون کم‌کاری شده که به دنبال اجرای چند طرح آبخیزداری در منطقه هستیم.

به گفته وی؛ ارتقای آنتن‌دهی تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در منطقه دچار ضعف‌هایی است که قطعاً در دستور کار است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا