مجله حوادث

اقامت ۵ میلیون مسافر در گیلان طی ۲ روز اخیر

آفتاب‌‌نیوز :

ولی جهانی با بیان اینکه گیلان به جهت قابلیت‌های گردشگری یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است، در خصوص آخرین آمار ورود مسافران به گیلان اظهار کرد: باتوجه به پایان ماه صفر، از روز ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: حدود ۵ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت داشتند، شهرستان‌های رشت، بندر انزلی، آستارا، لاهیجان، فومن و رودسر بیشترین مسافران اقامت کننده را داشته است.

جهانی بیان کرد: با توجه به بررسی به عمل آمده، گردشگران بیشترین بازدید را در شهر تاریخی ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی، شهر بندرانزلی و لاهیجان داشته‌اند.۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ گیلان دارای ۳۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آن‌ها بین‌راهی هستند و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا