مجله علمی و پزشکی

وجود کروناویروس در مغز و قلب مبتلایان به کووید-۱۹ طولانی

به گزارش شفاف و به نقل از دیلی میل، در حالی که علت این مشکلات هنوز نامشخص است، مطالعات جدید اکنون می تواند به حل این معما کمک کند.

محققان مؤسسه ملی بهداشت (NIH) ادعا می کنند که ویروس می تواند در عرض چند روز به قلب و مغز سرایت کند و چند ماه در اندام ها باقی بماند.

محققان در این مطالعه که باید در ژورنال نیچر منتشر شود، بافت‌های ۴۴ نفری را که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند، بررسی کردند.

شواهد نشان داد که ویروس به خارج از دستگاه تنفسی گسترش یافته و تا 230 روز پس از عفونت در چندین اندام از جمله قلب و مغز وجود داشته است.

دانیل چرتو، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «نتایج ما به طور کلی نشان می‌دهد که ویروس‌های SARS-CoV-2 عمدتاً در عفونت‌های تنفسی و ریوی رشد می‌کنند و ویروس‌ها زودتر در سلول‌های سراسر بدن پخش می‌شوند.» سلول های بزرگ بدن و مغز

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، مدت زمان بهبودی از کووید-19 در افراد مختلف متفاوت است.

او توضیح می‌دهد که بسیاری از افراد در عرض چند روز تا چند هفته خوب می‌شوند و بیشتر آنها در عرض 12 هفته بهبود می‌یابند، اما در برخی موارد بیشتر طول می‌کشد.

به نظر نمی رسد کوویدوز طولانی مدت در درجه اول با شدت بیماری مرتبط باشد و کسانی که به کوویدوز طولانی مدت مبتلا می شوند می توانند به کوویدوز خفیف مبتلا شوند.

در حالی که تخمین زده می شود که کووید از هر 20 نفر یک نفر را برای مدت طولانی آلوده کند، بار ویروسی خارج از مجاری هوایی مشخص نیست و زمان پاک شدن آن زمان خواهد بود.

در این مطالعه در Bethesda، مریلند، محققان بیوپسی گسترده ای از بافت 44 بیمار که در کالبد شکافی کرونا جان خود را از دست دادند، انجام دادند.

تجزیه و تحلیل آنها وجود SARS-CoV-2i را در چندین اندام بیش از 230 روز پس از شروع علائم نشان داد.

محققان این مقاله را نوشتند: “ما نشان داده‌ایم که ویروس SARS-Cow-2 حتی در بین افرادی که بر اثر کووید-19 بدون علامت یا درجه پایین جان باخته‌اند، به طور گسترده پخش می‌شود و ویروس به بافت‌ها سرایت کرده است.” بیماری های ریوی و غیر ریوی در وهله اول وجود دارند.

ما همچنین وجود شن و ماسه را در چندین ناحیه آناتومیکی، از جمله مناطقی در مغز که تا 230 روز پس از اولین علائم باقی مانده بودند، یافتیم.

اگرچه علت آن هنوز مشخص نیست، اما محققان می‌گویند اندام‌های غیرتنفسی می‌توانند پاسخ ایمنی کمتری نسبت به ویروس داشته باشند.

محققان توضیح می‌دهند که این پاکسازی کم می‌تواند در بافت‌های غیر ریوی به دلیل پاسخ ایمنی ذاتی و سازگار در خارج از مجاری هوایی رخ دهد.

لازم به ذکر است که این مطالعه هنوز در دست بررسی است و به موارد مرگ توسط کوید می پردازد، نه افرادی که در حال حاضر مدت زمان محدودی دارند.

اما دانشمندان این اختراعات را “شگفت انگیز” می دانند.

زیاد العلی، مدیر مرکز اپیدمیولوژی بالینی در امور کهنه سربازان نظام سلامت سنت لوئیس که در این مطالعه شرکت نکرده است، به بلومبرگ گفت: «این تحقیق مهم است.

برای مدت طولانی ما نمی دانستیم چرا کووید برای مدت طولانی بر بسیاری از اندام ها تأثیر می گذارد، و این مقاله تا حدودی روشن می کند که چرا کووید حتی بر بیماری های طولانی مدت خفیف یا بدون علامت در انسان تأثیر می گذارد.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا