خطرات استفاده غیرحرفه‌ای از کپسول اکسیژن طبی

استفاده نادرست از “کپسول های اکسیژن پزشکی” می تواند منجر به مسمومیت با اکسیژن یا آسیب بیشتر به ریه ها شود.

به گزارش مجله رزبه گفته دکتر جیمی برناداس، مسئول بهداشت فیلیپین، کپسول های اکسیژن ابزار مهمی در کنترل موارد شدید بیماری، کووید 19 و عوارض آن با ظهور موج جدید اضطراری است.

با این حال، این مقام مراقبت بهداشتی تأیید کرده است که استفاده از دستگاه های مرتبط، تا آنجا که ممکن است، به مراکز بیمارستانی محدود خواهد شد، جایی که کارکنان بهداشتی می توانند از نزدیک بیماران را نظارت (و آموزش دهند).

به گفته دکتر برناداس: استفاده نادرست از کپسول های اکسیژن به دلیل جریان بیش از حد یا کنترل نشده اکسیژن در ریه ها می تواند منجر به مسمومیت با اکسیژن یا آسیب به ریه ها شود.

او همچنین تأیید کرد که برای فردی که ریه‌هایش قبلاً به دلیل عفونت با ویروس SARS-CoV-2 ملتهب شده است، اکسیژن‌درمانی بدون نظارت متخصص (یا آموزش ناکافی مراقب) می‌تواند منجر به آسیب بیشتر ریه و حتی مرگ شود. از این رو به مردم توصیه می کنند تا حد امکان کپسول های طبی برای مصارف خانگی را خریداری نکنند.

حتی با توجه به توصیه های سازمان غذا و دارو، دستگاه های اکسیژن ساز تجهیزات پزشکی هستند که باید با نسخه به فروش برسند و توسط پزشک استفاده و استفاده می شوند و نباید از دستگاه اکسیژن ساز در منزل استفاده کنید مگر اینکه توسط متخصص مراقبت های بهداشتی تجویز شده باشد. بود.

به گفته کارشناسان، مقدار و مدت استفاده از کپسول اکسیژن برای حفظ جان بیمار مهم و ضروری است و جریان بیش از حد اکسیژن به ریه ها می تواند برای بیماران خطرناک باشد و حتی ممکن است به سلول های ریه آسیب برساند. لازم به ذکر است که برخی از بیماران همیشه به درد درمانی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر حتی در شرایط خاصی به آن نیاز دارند.

برخی از علائم مسمومیت ناشی از مصرف بیش از حد اکسیژن به شرح زیر است:

*سرفه

گلو درد خفیف

درد قفسه سینه

* مشکل در تنفس

*انقباض عضلات صورت و دست

*نقل پذیری

*مه چشم

*حالت تهوع

حتی جریان بالای اکسیژن از ونتیلاتور می تواند “میکروبیوتا” را تغییر دهد و در نتیجه ریه ها را مستعد آسیب دیدگی کند. میکروبیوتا مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌ها شامل باکتری‌ها، قارچ‌ها، باستان‌ها و ویروس‌هایی است که در قسمت‌های مختلف بدن که در معرض محیط خارجی هستند، همراه با سطوح و لایه‌های عمیق پوست، دهان و ریه‌ها وجود دارند. به خصوص روده های انسان در ده ها تریلیون زندگی می کنند و شمارش می شود.

دانشمندان دریافته‌اند که در بیمارانی که در شرایط بحرانی قرار دارند، جریان بالای اکسیژن از ونتیلاتور باعث ایجاد میکروب‌هایی در ریه‌ها می‌شود که می‌تواند منجر به ذات‌الریه و آبسه‌های ریه شود.

انتهای پیام/

منابع: 1، 2، 3، 4، 5

خروج از نسخه موبایل