کودک همسری، کودک‌آزاری است – مجله رز

مجله رز/ لرستان این روانشناس بالینی گفت: این کودک از همسرش سوء استفاده کرده تا به نوعی کودک باشد.

ندا هوشیار در گفت وگو با مجله رز، اظهار کرد: ازدواج کودکان پدیده جدیدی نیست، اما اخیراً بیشتر در مورد آن شنیده ایم و مردم به ازدواج به عنوان راهی برای تجدید و کاهش طلاق نگاه می کنند.

وی گفت: تصمیمی متواضعانه و حرفه ای که نه تنها راه حل نخواهد بود، بلکه علاوه بر دردها و مشکلات دیگر بسیار دردناک خواهد بود. اینکه کودکی که اجازه افتتاح حساب بانکی، رای دادن و… را ندارد چگونه می تواند با خدمات متعدد و متعدد زندگی مشترک کنار بیاید، سوالی است که باید از طرفداران این راه حل پرسید.

این روانشناس بالینی خاطرنشان کرد: طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر برای کودک زیر 18 سال. بنابراین ازدواج هر شخص قبل از 18 سالگی پسر همسر محسوب می شود.

هوشیار افزود: بر اساس نظریه های دوران کودکی قبل از 13 سالگی و بر اساس برخی نظریه های رشدی، دوران کودکی تا 18 سالگی ادامه دارد. از سوی دیگر، روانشناسان، دوران کودکی را دوره تغییرات سریع و تغییرات سریع جسمی، ذهنی، اخلاقی، اجتماعی و روانی می دانند که کودک در بزرگسالی در آینده اعمال و تجربه می کند.

وی بیان کرد: زمانی که زیربنای اصلی شکل گیری شخصیت انسان در بزرگسالی شکل می گیرد فرصت مهمی برای یادگیری مهارت های زندگی است. یک فرصت، اگر به راحتی فریب بخورد، به راحتی فراهم نمی شود.

نقص در رفاه و محرومیت اقتصادی از دلایل اصلی از دست دادن اعضای خانواده است

این روانشناس بالینی با اشاره به انگیزه های زناشویی کودک افزود: یکی از دلایل فقر و رفاه اقتصادی نبود فقر اقتصادی است که راهی برای رهایی از مسئولیت های مالی و مالی و پذیرش جهیزیه، دلار و پول محسوب می شود. جهیزیه چون پول خود را می پردازند و مسئولیت مالی فرزندان خود را در جای دیگر تامین می کنند.گزینه زوجیت همچنین وضعیت اقتصادی مطلوب خانواده های کوچک را تضمین می کند.

هوشیار مسائل فرهنگی (توهمات موجود) را به بعد دیگری آورد: باورها و باورهای جنسیتی (مثلاً پسر را نان پز و نان یا اضافه وزن و بچه مصرف کننده دانستن) به عنوان ابزاری برای زنان (برای تعیین دقیق احتمال باروری). زیان نباید ازدواج را تجربه کند و باید هر چه زودتر تولد شود)، اعتقاد به این که ازدواج راه خوبی برای مدیریت نیازهای جنسی جوانان و جلوگیری از انحراف و فساد و تمایل سالمندان و جوانان است. در مورد ازدواج و بچه دار شدن

وی دلایل اجتماعی دیگری را نیز عنوان کرد: توجه به تجرد تعریف شده فرزندان، ارزش نهادن به ازدواج در نتیجه موفقیت و خوشبختی زیاد، تا آنجا که برخی خانواده ها ازدواج کودکان را امری الزامی و اجتناب ناپذیر می دانند: فرزندان خود را ازدواج کنید. جامعه، خواسته یا ناخواسته، خواسته یا ناخواسته تجرد را محکوم می کند (با در نظر گرفتن افراد متاهل بالغ، موقعیت اجتماعی، اجتماعی بودن و غیره).

این روانشناس بالینی تصریح کرد: از سوی دیگر با کاهش امنیت اجتماعی و افزایش آزار و اذیت و جرایم جنسی، خانواده ها در مراقبت از فرزندان به ویژه دختران دچار مشکل می شوند و این ایمان را ترجیح می دهند! سریعتر از هرکسی رایگان پیاده شوید!

هوشیار به عوامل کلان و سیاسی مانند سایر عوامل اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح کلان سیاست های ترویج ازدواج و زایمان، تحکیم بنیان خانواده، افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق و حتی تجدید جمعیت در شرایطی که از نظر فرهنگی، اجتماعی مناسب نباشد. و زیرساخت های اقتصادی ما شاهد گسترش پدیده های آسیب زا مانند همسر و فرزندان خواهیم بود.

یکی دیگر از سازندگان مسائل دینی و شرعی افزود: برخی از طرفداران ازدواج در سنین پایین به این نکته اشاره می کنند که در اسلام برای ازدواج محدودیت سنی وجود ندارد.

یکی از اعضای سازمان روانشناسی گفته است: در نتیجه ازدواج در هر سنی صورت می گیرد. اما به عقیده بسیاری از حقوقدانان، ازدواج دختران تا رسیدن به سن 9 سالگی و بالغ شدن باکره مشروع نیست. اسلام نیز بر رضایت طرفین و بلوغ فکری فرد برای اداره زندگی تاکید دارد که عامل مهمی است که در پسر همسر شناخته شده نیست.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل