مجله علمی و پزشکی

ممنوعیت سفر از ۱۲ کشور به ایران و یک درخواست

پس از پانزده روز ممنوعیت سفر از هشت کشور آفریقایی و چهار کشور اروپایی، کمیسیون بین‌المللی سفر از سه وزارت کشور، گردشگری و امور خارجه خواست تا به گردشگران توصیه کنند که مسافران برای سفر به ایران و یا برای سفر به ایران ویزا دریافت کرده‌اند. ردن.

به گزارش مجله رز، با توجه به شیوع “امیکرون”، بر اساس مصوبه وزارت کشور در ستاد مدیریت فوق العاده مجلس شورای ملی، مسیر جدید تاج مسافران را به نقاط کشور راهنمایی می کند. در 28 دی ماه 1400 ورود مسافر را مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد هشت کشور آفریقایی شامل بوتسوانا، نامیبیا، سواتینی، لیبی، زیمباوه، مالاوی و آفریقای جنوبی وجود دارد. 15 روز ممنوع

حتی ورود خارجی ها از کشورهای غیر ایرانی انگلستان، فرانسه، نروژ و دانمارک مستقیم و غیر مستقیم به مدت 15 روز ممنوع است. این ممنوعیت شامل گذرنامه های خارجی نمی شود.

ورود اتباع خارجی (به استثنای کشورهای پرخطر) از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از شنبه 4 دسامبر 1400 فقط مجوزهای اقامت معتبر دولت اسلامی، ویزای دانشجویی، ویزای ورود (شامل تجار و بازرگانان)، مجوز معتبر کار، چشم انداز ، پزشکی (بهداشتی، گردشگری)، سرمایه گذاری، ویزا و آنلاین درآمد از صاحبان مهاجرت و پاسپورت مجاز است.

اتباع ایرانی می توانند وارد مرزهای کشور در کشورهای همسایه شوند مانند حفظ الزامات مراقبت های بهداشتی مانند کارت واکسن دو دوز، ارائه آزمایش منفی و مشاهده آنچه در گذرگاه مرزی است.

موضوع حضور اتباع خارجی از مرزهای کشور در کشور بلامانع است.

برای پذیرش، شهروندان و اتباع خارجی نیز باید واکسن کووید دو سی سی و گواهی منفی PCR را در عرض 48 تا 72 ساعت پس از ورود ارائه دهند.

همچنین اعلام کرد که مسافران برای افزایش هزینه مرزهای هوایی بر اساس شرایط خود، آزمایش PCR مجدد انجام خواهند داد. تجارب مثبت باید در خانه باشد و شبکه های بهداشت شهری به هنجارهای نظارت بر قرنطینه پاسخ خواهند داد.

ناظران همچنین خواستار تشکیل هیئت‌های نظارتی با هماهنگی پایگاه مبارزه با فساد تاج، برای تنظیم ارزیابی روند مراقبت‌های بهداشتی و اجرای مقررات قرنطینه مطابق با مقررات مصوب ستاد ملی ولیعهد برای مقاصد تجاری شدند.

وزارت بهداشت همچنین درخواست کرده است که استان‌هایی که دارای ابزار تشخیصی Omicron کافی هستند، امکان شناسایی و ردیابی بیماران را با لرزش جدید فراهم کنند.

وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و بازرگانی نیز خواستار اطلاع رسانی هنجارها شد که مشکلات محدود است.

اجرای این محدودیت‌ها برای برخی گردشگران مسافرتی در ایران با احتمال سردرگمی و بلاتکلیفی مبادی ورودی کشور، نگرانی‌هایی را برای فعالان گردشگری کشور به‌همراه داشته و از سوی این وزارتخانه برای اقدام فراخوان شده است. داخلی، امور خارجی و گردشگری.

محدودیت ها و ممنوعیت های سفر در ایران در ایالتی که از حدود دو ماه پیش صدور ویزای توریستی و سفر گردشگران از سر گرفته شده، دوباره اعمال شد. این خروجی ها تقریبا 20 ماه پس از دستور گارد ملی ولیعهد مشاهده شد که به گفته کارگران توریست باعث از بین رفتن سهم بازار گردشگری تور شده است. ویزای توریستی ایران در 26 آنلاین 1400 به دستور رئیس جمهور صادر شد که هم اکنون بنا به تصمیم ولیعهد کشور به مدت 15 روز تعلیق شده است.

صنعت گردشگری ایران از سال 1388 ابتدا به دلیل بحران های سیاسی و سپس به دلیل جهانی شدن دچار رکود شد و خسارات زیادی را متحمل شد. همانطور که با تکرار سفر تا بهار و پاییز 2022 پیش بینی می شود، زندگی جدیدی در گردشگری ایران الهام می گیرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا