هشدار نظام پزشکی نسبت به اجرای شتابزده طرح نسخه نویسی الکترونیک

به گزارش شفاف در متن نامه شورای عالی نظام پزشکی به دکتر ابراهیم رئیسی آمده است: بر اساس برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال جاری، قرار است نسخه آنلاین انجام شود و تاریخ تکمیل آن ایمیل است. این نسخه قرار است از ابتدای دی ماه سال جاری اضافه شود و با توجه به اینکه نسخه برداری و نسخه آنلاین تنها بخشی از طرح خدمات الکترونیک سلامت طبق ماده 74 است. ماده 74 پیشرفت در قانون به عنوان نمایندگان منتخب سازمان پزشکی. جامعه مبادا این اتفاق بیفتد.

بر اساس ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است ظرف دو سال گذشته برای ایرانیان ایمیل سلامت تشکیل دهد و به مراکز بهداشتی و درمانی خدمات رسانی کند. پزشک خانواده و سامانه ارجاع با ارائه یکپارچه، مبتنی بر فناوری اطلاعات و حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات، خدماتی را برای هماهنگی تعامل با پرونده الکترونیک سلامت ارائه می‌کند:

1. اقدامات قانونی لازم برای دریافت «گواهی ارزیابی امنیت EFTA» در سیستم های سلامت و تامین اجتماعی هنوز انجام نشده است و مرکز راهبردی افتا صراحتا اعلام کرده است که این سامانه ها ممکن است فاقد الزامات امنیت سایبری باشند. (زمان مورد نیاز برای این رویداد بین شش ماه تا یک سال برآورد شده است).

2. بحث جدی «فهرست نسخه‌ها» که در این قانون تعیین می‌شود، متأسفانه هنوز اجرایی نشده و ورود حرفه‌ای‌ها به سامانه‌های بیمه نام کاربری و رمز عبور به امری عادی تبدیل شده است. لازم به ذکر است طبق قانون بودجه سال جاری یک نسخه از ایمیل از طریق اشتراک ایمیلی که هنوز اجرایی نشده است به شرکت های بیمه ارسال می شود.

3- قبل از دریافت ایمیل، لازم است اولین ایمیل مراقبت سلامت برای تک تک شهروندان ایرانی ایجاد و اجرا شود، در حالی که صحت و عملکرد کامل این سرویس مهم سلامت در سیستم های بیمه امروزی هنوز کامل نشده است. به همین دلیل این امکان وجود دارد که پزشکان و پزشکان نتوانند بین مراکز دارای پرونده الکترونیک سلامت تبادل اطلاعات کنند.

4. وجود دستورالعمل های متعدد دارویی و سازگاری دارویی با پشتیبانی از پلتفرم الکترونیک نسخه نسخه بدون عیب نیست و این امکان وجود دارد که داروی تجویزی با درمان پزشک مقابله کند که به راحتی می تواند جان بیماران و جان آنها را به خطر بیندازد. . موارد بی شمار بهداشتی و موارد مشابه با سایر کدهای تشخیصی و درمانی مانند رادیولوژی، آزمایشگاه و فیزیوتراپی.

5- با توجه به مشکلات زیرساختی موجود در حوزه فضای مجازی مانند پهنای باند اینترنت و سرعت، حتی در صورت تکمیل ایمیل نسخه 100، ضروری است که بیمه گذاران دارای مشکلات حسابداری مانند قطع برق و اینترنت باشند. حملات سایبری، اختلالات فنی که منجر به قطع موقت خدمات می شود، از جمله مناطقی که دسترسی کافی به زیرساخت ها یا ابزارهای ارتباطی لازم ندارند، مشکلات با همکاران پزشکی مسن و با تجربه و همسویی با برنامه، بیمارستان ها و مدارس شبانه روزی. به مشتریان اضطراری و محدودیت های زمانی. مراکزی که با مشکلات بیماران و تعداد زیادی از افراد تحت تکفل سروکار دارند، مشاغلی از این قبیل و ارائه خدمات وقت گیر در این چارچوب و… آنها مجاز به انجام حداقل سی درصد از کاغذ و نسخه های فیزیکی هستند. نسخه های الکترونیکی اضافی

شایان ذکر است طبق قانون بیمه کشوری مصوب 1383 افراد باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

متأسفانه علاوه بر اینکه پیش نیازی برای اجرای خط مشی الکترونیکی تشریحی که به صراحت در متن قانون آمده است، منطبق بر شرایط فعلی نیست، اشکالات زیادی در طراحی و درمان وجود دارد. سازمان های تخصصی پزشکی و نظام پزشکی که باعث ایجاد مسائل حیاتی و مهم برای نیازهای کاربران، علایق خاص بیمار، مدیریت سیستم اقتصادی، مدیریت زمان، دسترسی آسان و خلاقیت همه جانبه شده است. سیستم یکپارچه برای کلیه بیمه ها

در نهایت، با توجه به تمامی ویژگی‌های موجود و حتی مشکلات اساسی ذکر شده در سیستم‌های مختلف موجود، اجرای سریع این استراتژی قطعاً نارضایتی شدید بیماران، پزشکان و کلیه مراکز و موسسات بهداشتی دولتی و خصوصی را به دنبال دارد. اعضای نظام پزشکی برای کل منطقه خواهد بود و لذا به اتفاق آرا مستلزم به تعویق افتادن اجرای همه جانبه این طرح از حداقل شش ماه به یک سال برای رفع نواقص موجود و بررسی های کلان و پذیرش اوراق و سایر اطلاعات است. نسخه فیزیکی به همراه نسخه الکترونیکی، تلاش برای اجرای کلیه الزامات قانونی این برنامه و اجرای گام به گام طرح بر اساس اولویت های ماده 74 قانون ششم توسعه در شرایط اقتصادی، اجتماعی و حساس جامعه مدرن. کشور اقدامات لازم را انجام دهد تا مبادا با سوء استفاده و دشمنان جمهوری اسلامی مبارزه کند.» جامعه پزشکی و مردم ما احساس می کنند خدای ناکرده دچار استرس و اضطراب مضاعف و عواقب منفی نخواهد شد. “

خروج از نسخه موبایل