مجله علمی و پزشکی

تاخیر تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، کمرشکن شده است

دبیر انجمن داروی ایران با انتقاد از آنچه تعلل در رسیدگی به مطالبات دارویی سازمان تامین اجتماعی خواند، گفت: شب قبل از اجرای سیاست داروهای نسخه ای، این اداره با تاخیر در درخواست داروخانه ها مواجه است و سازمان تامین اجتماعی با تاخیر مواجه شده است. حادتر شده است.”

جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در گفت وگو با مجله رز شاکی از جامعه تامین اجتماعی گفت: داروخانه های سازمان تامین اجتماعی از تیرماه برگردانده نشدند و این بدان معناست که داروهای مردم از طریق داروخانه ها عرضه شده است اما سازمان ها بیمه آنها را پرداخت نکرده اند و هزینه نسخه را با هم تقسیم می کنند. اشخاص حقیقی.”

وی با بیان اینکه تأخیر در فروش داروخانه ها تامین اجتماعی را ویران کرده است، گفت: چندین بار پاسخ داده ایم و درخواست وقت ملاقات کرده ایم. اما باز هم به بی تفاوتی سازمان تامین اجتماعی نگاه می کنیم. در حالی که ما به دنبال چیزی جز قانون نیستیم، به محض اجرایی شدن آن، منتظر آنچه قانون تصریح می کند، هستیم.

سعیدلو ادامه داد: در ابتدای ارسال ایمیل نسخه در اوایل دی ماه به دلیل کمبود زیرساخت ها به خصوص در شهرهای بزرگ مشکلات و مشکلات داروخانه ها به خوبی پیش بینی شده است..

وی افزود: همچنین این برنامه ها بار مالی داروخانه ها و بیمه نامه های مصرف کننده را از بین برده و این امر بر اقتصاد داروخانه ها فشار می آورد.

دبیر انجمن داروی ایران افزود: بانک ها نیز به داروخانه ها تسهیلات تخصصی نمی دهند و این باعث افزایش مشکلات مالی برای داروخانه ها می شود.

سعیدلو ابراز خوشحالی کرد: این غیرقابل انکار است که اقتصاد داروسازی به طور فزاینده ای تضعیف می شود و ما نگران هستیم که داروخانه ها نتوانند داروی لازم را تهیه کنند. ما از طرفداران خود می خواهیم که این مشکل را هر چه سریعتر حل کنند و زنجیره ملی مواد مخدر را منحل کنند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا