اقتصادی

۳۷ هکتار از مراتع استان اصفهان در آتش سوخت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرهنگ علیرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ مورد حریق در عرصه‌های طبیعی استان رخ داده و ۳۷ هکتار مرتع در آتش سوخته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد آتش‌سوزی در مراتع شهرستان سمیرم بوده است، خاطرنشان کرد: بی احتیاطی گردشگران و مسافران عامل ۹۰ درصد از حوادث حریق در مراتع استان است و عوامل طبیعی چون گرما و پوشش گیاهی ۱۰ درصد در وقوع آتش سوزی نقش دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجموع هشت هکتار از مراتع استان دچار حریق شد، افزود: چهارماهه ابتدایی امسال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته که علت آن بهبود پوشش گیاهی بر اثر بارندگی‌های زمستان گذشته است.

به گزارش آنلاین، استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار وسعت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان دربرگرفته است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا