کسب و کار محلیمجله عمومی

فرق پرده برقی با سایبان برقی

پرده برقی همان است که به جای حرکت بصورت افقی میتوان از آن بصورت عمودی استفاده نمود. میتواند بازوها را نیز داشته باشد و یا فاقد آنها باشد. پرده فضای خارج منزل و مغازه بصورت دستی و یا برقی قابلیت تولید توسط را دارد.به طور کلی پرده اتوماتیک همان است. با این تفاوت که به جای باز و بسته شدن به صورت افقی، از آن به صورت عمودی می توان استفاده کرد. این پرده ها با داشتن ظاهری جذاب و شیک نظر افراد را به خود جلب کرده است.

به پرده out door رول شید هم گفته می شود. کار اصلی این پرده ها حفاظت محیط داخلی از ورود نور آفتاب است. این پرده ها هم به صورت دستی و هم برقی قابل طراحی و تولید هستند. امروزه در اکثر دکورها و یا حتی در طراحی دکوراسیون داخلی جاهای مختلف از این پرده ها استفاده می شود.

از جمله کاربرد های پرده هوشمند : از این پرده ها می توان در جاهای مختلف ساختمان استفاده کرد. برای پنجره های بزرگی که به حیاط مشرف هستند، پنجره ویلا ها، ادارات، مغازه ها و….

کنترل این پرده ها به وسیله ی ریموت کنترل انجام می شود. استفاده از ریموت، کار کردن با این پرده ها را بسیار آسان نموده و بعضا افراد سالمند نیز به علت سهولت کار، برای نصب این پرده ها اقدام می کنند. برای باز و بسته کردن پرده می توان از اپلیکیشن های گوشی استفاده کرد.

مزایا و معایب پرده برقی :

مهمترین مزیت پرده کنترلی راحتی و استفاده آسان از آن است. به طور مثال در زمانی که به علت نوع چیدمان منزل، ادارات، مغازه ها و…. دسترسی دستی برای تنظیمات پرده ندارید، با کمک (ریموت کنترل) به راحتی می توانید تنظیمات پرده را انجام دهید. در مورد سالمندان هم همین طور است، در زمانی که افراد به علت کهولت سن توانایی انجام کارها را ندارند باز هم (ریموت پرده ی برقی) به کمک آنها می آید.

اما در این بین پرده دستی معایبی نیز دارد که مهمترین آنها نصب سخت و هزینه بر آن است. اگر این پرده ها باطری خور نباشد لازم است جایی نصب شود که نزدیک به پریز برق باشد.

مراقبت و نگهداری پرده اتومات نیز مستلزم رعایت نکات خاصی است. موقع تمیز کردن باید مواظب باشید که آب به قسمت برقی سیستم برخورد نکند. چرا که باعث آسیب سیستم برقی پرده می شود. معمولا نکاتی در مورد شست و شوی پرده فضای باز روی بسته بندی درج شده است. هم در خصوص نگهداری و تمیز کردن این پرده ها به شما مشاوره می دهد.

نکاتی در مورد نصب انواع پرده فضای باز :

نصب و راه اندازی شیدرول حتما باید توسط متخصصین این امر که افرادی ماهر هستند انجام شود. بدین ترتیب چنانچه حین نصب مشکلی پیش آید به راحتی توسط خودشان برطرف می شود. همچنین از خدمات پس از فروش نیز بهره مند خواهید شد.

امروزه استفاده از رول شید مغازهبسیار پر طرفدار شده است. مغازه ها برای جلوگیریدر این مقاله قصد داریم درباره ی تفاوت با پرده ساده منازل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در هر خانه ای پرده وجود دارد حال می خواهد ساده باشد یا برقی! در گذشته دلیل نصب پرده این بود که از برخورد نور آفتاب به درون خانه جلوگیری شود اوایل یک از پارچه ی ساده و میخ برای حل این مشکل استفاده می شود بعد ها با تولید چوب پرده و گیره پرده پارچه بر روی این ریل قرار می گرفت تا مشکل برطرف شود.

خب مزیت چوب پرده نسبت به میخ این بود که راحت پرده را می توانستید جابجا کنید اما گاهی اوقات پیش می آید پرده در هنگام جابجایی گیره اش بشکند در این صورت شما مجبور بودید کل پرده را از ریل باز کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

تا این که تولید پرده برقی آغاز شد شاید با خود بگویید که هزینه بالایی دارد. بله درست است نسبت به پرده های ساده هزینه بالاتری دارد اما مزیت های بیشتری نسبت به پرده های ساده دارد. اگر می خواهید با مزیت های پرده برقی آشنا شوید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

باز و بسته شدن راحت پرده برقی

یکی از مزیت هایی که پرده برقی نسبت به پرده های ساده دارند باز و بسته شدن راحت آن می باشد. در بالا نیز خواندید که به این موضوع اشاره کردیم پرده های ساده اگر یکی از گیره های آن در زمان باز و بسته شدن بشکند باید کل پرده را از ریل خارج کنید تا مشکل برطرف شود. اما در اینطور نیست برای باز و بسته کردن پرده برقی نیازی به نیروی دست نیست شما می توانید به کمک یک ریموت کنترل مشکل را برطرف کنید.

شما نیازی نیست برای باز و بسته کردن حتما در نزدیکی پرده بایستید بلکه می توانید در هر فاصله ای که هستید پرده ی خود را باز و بسته کنید. پرده برقی می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند برای این کار شما تنها نیاز به خرید پرده برقی باکیفیت دارید.

تغییر دکوراسیون با پرده برقی

پرده برقی برای رفع نیازهای شما آماده است! یکی دیگر از تفاوت پرده برقی با پرده ساده منزل در تغییر دکوراسیون می باشد. با تغییر دکوراسیون شما می توانید مشکلات خود را برطرف کنید. احتمالا یکی از مشکلاتی که با وجود پرده ساده دارید این است که نمی توانید دکوراسیون خود را آن جور که دوست دارید تغییر دهید اما با خرید پرده ساده حل این مشکل کاری برای شما نخواهد داشت.

برای مثال چون پرده ساده با دست باز و بسته می شود نباید جلوی پرده چیزی قرار دهید چون می تواند برای شما دردسرساز بشود اما به دلیل این که به کمک ریموت کنترل باز و بسته می شود شما می توانید در جلوی پرده هر چیزی که خواستید را قرار دهید.

مورد بعدی این است که پرده برقی دارای رنگ بندی های متفاوت است و می تواند به دکوراسیون منزل شما شکل بهتری بدهد اما این در صورتی که در انتخاب پارچه ی پرده ساده شما انتخاب های محدودی دارید.

شستشوی راحت پرده برقی نسبت به پرده ساده!

خب یکی دیگر از تفاوت هایی که برای پرده برقی می توانیم در نظر بگیریم در زمینه ی شستشوی پارچه ی پرده می باشد. همانطور که می دانید پرده ساده دارای گیره های زیادی می باشد و به وسیله ی این گیره ها به ریل وصل می شود در زمان شستن پرده ساده باید این گیره ها را تک به تک جدا کنید و بعد پارچه را در ماشین انداخته و بشورید و دوباره بعد از این که شستشو تمام شد گیره ها را بر روی آن نصب کنید. اما در اینطور نیست! پرده برقی هیچ گیره ندارد به همین علت به راحتی شما می توانید پارچه ی پرده های برقی را از ریل خارج کرده و آن ها را بشویید.

به این نکته توجه داشته باشید برای شستن پارچه ی پرده باید از موارد شوینده مناسب برای این کار استفاده کنید چرا که این پارچه ها حساس هستند و در صورت استفاده از موارد شوینده نامناسب می توانند از بین بروند. مواد شوینده مناسب را می توانید از فروشگاه های بزرگ خریداری کنید اما اگر دسترسی به فروشگاه نداشتید می توانید از صابون نرم و آب ولرم برای شستن پارچه ی پرده ی خود استفاده کنید.

نکات مهم انتخاب و خرید سایبان برقی و سایبان چادری

برای انتخاب و خرید یک سایبان برقی و سایبان چادری زیبا و مناسب باید به نکات مختلفی دقت کرد:
میزان پیش آمدگی مورد نظر برای سایبان موضوع مهمی است که باید در زمان انتخاب سایبان برقی باید محاسبه گردد. همچنین طول سایبان برقی بسته به دهانه مورد نظر باید حساب گردد. حداکثر طول سایبان برقی به طور معمول ۶ متر می باشد.
نوع پارچه سایبان برقی میتواند به دو صورت پارچه پی وی سی و پارچه برزنتی انتخاب گردد. هر دو این نوع پارچه سایبان برقی در رنگ بندی های مختلف قابل انتخاب است. پیشنهاد می شود رنگ پارچه سایبان برقی متناسب با محل نصب و نوع کاربری سایبان برقی انتخاب شود. همچنین امکان چاپ طرح و لوگو بر روی سطح سایبان برقی امکانپذیر است.
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا