وزیر بهداشت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن کرونا بدست آمده، مدیون وزارت امور خارجه‌ایم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش های وزارت امور خارجه برای تهیه واکسن کرون تشکر کرد.

به گزارش مجله رز، در آستانه برگزاری همایش «تجمع روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع سفارتخانه ها و سفارت های ایران در 15 کشور همسایه حضور یافت و از آنها تقدیر کرد. وی از تلاش های وزارت خارجه برای تهیه واکسن تشکر کرد.

عین اللهی در این نشست گفت: با تشکر از دکتر امیر عبداللهیان. اگر در زمینه واکسن مشکلی وجود دارد مدیون وزارت امور خارجه هستیم. اگر امروز مردان ما خوب نفس می کشند، به لطف شبانه روز سفیران ما در خارج از کشور.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی با کمک وزیر امور خارجه 150 میلیون دوز واکسن را معرفی کردیم و امروز میزان واکسیناسیون برای دو دوز واکسن انسانی به 87 درصد و 74 درصد رسیده است. .

از سوی دیگر وی از منابع ایران در حوزه پزشکی و مواد مخدر خبر داد و گفت: این منابع برای صادرات به کشورهای مختلف در اختیار ایران است.

وزیر بهداشت در خصوص اهمیت گردشگری سلامت، ظرفیت داخلی حوزه پزشکی را برای بیماران کشورهای مختلف به‌ویژه منطقه آسان‌تر می‌کند و از سفارت‌خانه‌های ایران خواست تا برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

در ادامه روسای سفارت نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود تعاملات وزارت بهداشت و هیئت های جمهوری اسلامی ایران به صراحت بیان کردند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل