مبارزه با کرونا با انجام واکسیناسیون پس از ابتلا به کووید-۱۹

به گزارش شفاف، بیماری ننگین کرونری قلب همچنان در سراسر جهان در حال گسترش است و تاکنون افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده اند. یکی از دلایلی که ویروس آنقدر شایع است که به عنوان کلید فرآیند تکاملی ویروس کمک می کند تا راحت تر به سلول میزبان نفوذ کند. در نهایت فیلتر جدیدی ظاهر می شود که با گسترش سریع عفونت و انتقال آن از یکی به دیگری منتهی می شود.

آنتی بادی های ضد کرونا برای سندرم حاد تنفسی 2 که توسط سیستم ایمنی بدن ما تولید می شود، می تواند به پیشگیری از بیماری های جدید کمک کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس در مطالعه‌ای اخیر اعلام کردند که دو ترکیب (بیماری عروق ویروس کرونا و واکسیناسیون) می‌تواند دفاع قوی‌تری در برابر روش‌های جدید ایجاد کند.

محققان در ایالات متحده دریافتند افرادی که هم کووید-19 و هم واکسن دریافت می کنند دارای بالاترین کیفیت آنتی بادی هستند که می تواند آنها را در برابر جهش های ترمیم پنجه محافظت کند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که نه تنها کمیت، بلکه کیفیت بدن نیز می تواند در طول زمان بهبود یابد. اتو یانگ، ایمونولوژیست و محقق در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، این مطالعه را رهبری خواهد کرد.

این ناحیه “دامنه اتصال گیرنده” (RBD) در نوار پروتئینی نامیده می شود که به ویروس اجازه می دهد تا به سلول میزبان حمله کند. این منطقه همچنین یک هدف عالی برای عناصر است، اما تغییرات مختلف در “حوزه اتصال بازیابی شده” به این معنی است که این هدف همیشه تغییر کرده است.

در یک مطالعه جدید، یانگ و همکاران، آنتی‌بادی‌ها را علیه شرکت‌کنندگان در خون «پیوند به دامنه گیرنده» با توانایی آنتی‌بادی‌های تخریب‌کننده ویروس مقایسه کردند. آن‌ها دریافتند مردانی که هم کووید-19 و هم واکسن را داشتند، آنتی‌بادی‌های بهتری نسبت به افرادی داشتند که به تنهایی به این بیماری مبتلا بودند یا فقط واکسینه شده بودند.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که انسان‌ها در نوزدهم قبل از می ۲۰۲۰ زنده مانده‌اند، و در طول موج اول همه‌گیری به نظر می‌رسد که توانایی آنتی‌بادی در برابر ویروس‌های جدیدتر کاهش یافته است. همین امر در مورد مردان غیر آلوده نیز وجود دارد، اما در مورد روش هایی که واکسن کووید-19 را دریافت می کنند، مانند بتا یا گاما. اما در این بین، محققان بدن انسان‌هایی را با واکسن‌های کووید-۱۹ پس از بهبودی در برابر سویه‌های جدید کشف کرده‌اند.

خروج از نسخه موبایل