عارضه‌ دندانی که با استرس تشدید می‌شود

مجله آنلاین Science Alert گزارش داد: «در طول همه‌گیری کووید 19، دندانپزشکان افزایش مراجعه بیماران را به دلیل دندان قروچه گزارش کردند.

به گزارش مجله رز، عوارض دندان قروچه یا چیزی به نام دندان قروچه می تواند شامل درد در لثه ها و دندان ها و همچنین در مفاصل و عضلات فک باشد. درد ناشی از این خجالت می تواند ناتوان کننده باشد و زندگی روزمره فرد را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

آیا حتی از دندان قروچه رنج می برید و روی گونه را فشار می دهید؟

دندان های بالا و پایین فقط به نیاز به گاز گرفتن و خوردن غذا تعلق دارند.

ما فقط بخش کوچکی از روز را مصرف می کنیم و دندان های بالا و پایین لزوماً به هم متصل هستند.

در حین خواندن این مطلب، به نحوه قرار دادن دندان ها و گلو فکر کنید. اگر در حین خواندن این مقاله غذا نمی‌خورید یا مدیتیشن نمی‌کنید، دندان‌هایتان باید از هم جدا باشند، چه لب‌ها و دهان بسته باشند یا نه.

اگر بیش از حد از دندان‌هایتان استفاده می‌کنید یا دندان‌هایتان را فشار می‌دهید، دندان‌هایتان زمان را تلف می‌کنند و عضلات فک شما خسته و سفت می‌شوند. مفاصل گیجگاهی فکی که فک پایین را به جمجمه متصل می کنند، به کنترل نحوه حرکت فک کمک می کنند. این لغزش دیسک ممکن است رخ دهد که می تواند عملکرد و درد را کاهش دهد.

چرا دندان قروچه می کنیم؟

منبع اصلی سرگرمی و طیف پروتئین کیست. افراد مبتدی با یک شغل جدید، مشکلات خانوادگی یا کنار آمدن با تغییرات زندگی، همه تجربیات رایجی هستند که بیش از آنچه فکر می کنیم به ما آسیب می رسانند. وقتی در شرایط سخت و استرس زا قرار می گیریم، یادگیری همیشه آسان نیست.

میخوای چیکار کنی؟

اولین قدم این است که بدانیم آیا دندان ها همزمان در حال ساییدن و له شدن هستند یا خیر. در این مورد، لازم است که اغلب رفتار ناخودآگاه را به روش هایی تغییر دهیم که بتوانیم آن ها را کنترل و متوقف کنیم. دندانپزشکان همچنین در سرکوب سلامت و وضعیت مفاصل و ماهیچه هایی که می جوید تخصص دارند.

معاینه دندان ها می تواند به نشان دادن علائم دندان قروچه و آسیب به فک، از جمله ترک ها و پرکردگی ها، لاستیک های اصطکاکی و عضلات حساس فک کمک کند. ضعف و حساسیت عضلات اطراف سر و گردن نیز در این بیماران شایع است.

استانداردها را پیگیری و مدیریت کنید

برای بسیاری از افراد، دندان قروچه دوره ای است و پس از یک منبع استرس متوسط ​​یا کاهش یافته ناپدید می شود. برای دیگران، آنقدرها هم ساده نیست. اینجاست که مشاوره و مراجعه به دندانپزشک نیازهای شما را برطرف می کند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل