مجله علمی و پزشکی

6 نشانه حمله آسم – مجله رز

تصور کنید در یک فضای کوچک بدون تهویه مناسب گیر کرده اید: چه احساسی دارید؟ ناراحتی، تنگی نفس و سنگینی احساس در قفسه سینه باعث می شود احساس کنید در حال مرگ هستید. این شرایط تنها نیمی از شرایط برای بیمار مبتلا به حمله آسم است.

به گزارش مجله رز، هر بیمار مبتلا به آسم تجربه خود را دارد و ممکن است الگوی جدیدی از حمله آسم داشته باشد. تنها شباهت این است که این عارضه برای همه آنها به یک اندازه آسیب زا است و می تواند درد مبهم در قفسه سینه یا سنگینی در قفسه سینه باشد. برخی می گویند حمله آسم مانند تنفس از یک نی باریک است.

آسم بیماری است که در آن راه هوایی که از طریق آن هوا به ریه ها می رسد باریک می شود، متورم می شود و می تواند مخاط اضافی تولید کند. استنشاق تحریکات مانند گرده و گرد و غبار راه هوایی را متورم می کند و به ماهیچه های اطراف می چسبد. این شرایط تنفس را دشوار می کند و باعث حمله به تنفس می شود. این ضایعه برگشت ناپذیر است و فقط با درمان قابل کنترل است.

حملات خفیف آسم را می توان به راحتی در خانه کنترل کرد و تنها افرادی که از حملات شدید آسم رنج می برند می توانند به بیمارستان نیاز داشته باشند.

برای نشان دادن واکنش سریع به حمله آسم، باید با علائم آن آشنا باشید. تایمز ایندیا به شش حمله شایع آسم اشاره می کند.

تنگی نفس: تنگی نفس یکی از علائم اولیه آسم است. این علامت با راه های هوایی ملتهب و باریک ظاهر می شود. در نتیجه مقدار زیادی اکسیژن به ریه ها منتقل نمی شود و باعث می شود فرد احساس تنگی نفس کند.

خس خس سینه: التهاب باعث کوچک شدن حمله آسم می شود و تنفس با اکسیژن کافی را دشوار می کند. در این شرایط تنفس در قفسه سینه نفس می کشد.

سرفه: محرک هایی مانند گرد و غبار، دود و گرده گل باعث حمله آسم می شود. وقتی این ذرات وارد هوای جاده می شوند، راه های هوایی ملتهب می شوند. این مواد اعصاب را برای ارسال سیگنال به مغز تحریک می کنند و با سرفه ماهیچه های قفسه سینه و شکم را از ریه ها خارج می کنند. این یکی دیگر از علائم رایج حمله آسم است.

سفتی قفسه سینه: مشکل در تنفس هوای کافی برای ایجاد احساس ناراحتی در فرد و ایجاد احساس سنگینی در قفسه سینه.

سرفه متوقف نمی شود: سرفه های مرتبط با آسم در افرادی که از بیماری حاد تنفسی رنج می برند به راحتی فروکش نمی کند و می تواند تحت تأثیر نیش هایی قرار گیرد که باعث آسم می شود. علائم سرفه در زمستان بدتر می شود و حملات آسم می تواند به دلیل ویروس آنفولانزا شروع شود.

تنفس سریع: تنگی نفس ناشی از تنفس باعث می شود که فرد سریع و مکرر نفس بکشد. مشکل این است که به طور خودکار هوا از ریه ها خارج می شود تا فرد بتواند سریعتر نفس بکشد. زمزمه در تنفس سریع نیز شنیده می شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا