مردها از علائم سرطان پروستات آگاه شوند

یک نظرسنجی جدید در بریتانیا نشان می دهد که بسیاری از مردم علائم سرطان پروستات را نمی دانند.

بر اساس نظرسنجی مجله رز از 1456 مرد در کشور، 68 درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند که نمی توانند هیچ نشانه ای از سرطان پروستات را تشخیص دهند.

حتی در میان افراد مسن که در معرض خطر بودند، 62 درصد از افراد 50 تا 59 ساله هیچ علامتی نداشتند. همین امر برای 60 درصد افراد 60 تا 69 ساله و 54 درصد از افراد 70 تا 79 ساله صادق است.

برخی از شایع ترین علائم سرطان پروستات عبارتند از تکرر ادرار، به ویژه در طول شب، کار سریع برای رفتن به دستشویی، مشکل در ادرار کردن، و وجود خون در ادرار. اگر سرطان پیشرفته دارید، علائم دیگر ممکن است شامل درد استخوان و کمر، کاهش اشتها و کاهش وزن ناخواسته باشد.

این نظرسنجی نشان داد که از هر هشت نفر تنها یک نفر (13 درصد) از شایع ترین علامت که تکرر ادرار است آگاه بود.

اکثر مردان (59٪) می دانستند که یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد و سرطان پروستات شایع ترین در بین مردان است.

به گزارش ایندیپندنت، سرطان پروستات مردان بالای پنجاه سال را تحت تاثیر قرار می دهد و برای مردان سیاه پوست یا افرادی که سابقه خانوادگی سرطان پروستات بالای 45 سال دارند در معرض خطر بیشتری قرار دارد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که سرطان پروستات تا زمانی که گسترش پیدا نکند هیچ علامتی ندارد، به این معنی که مردان نباید منتظر ظاهر شدن علائم باشند، بلکه خطر را در نظر بگیرند و برای اقدامات احتیاطی در برابر معاینات به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل