توصیه‌های غذایی برای مبتلایان به دیابت بارداری

دیابت بارداری عارضه ای است که در آن سطح گلوکز در زنان باردار افزایش می یابد و اغلب در ابتدای سه ماهه دوم بارداری تشخیص داده می شود.

به گزارش مجله رز، دیابت بارداری بدون علامت معمولا با آزمایش خون در هنگام غربالگری تشخیص داده می شود. معمولاً پس از زایمان برطرف می شود، اما خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد.

زنانی که در دوران بارداری افزایش یافته یا چاق می شوند، یا مردانی که خانواده دیابتی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند.

علائم دیابت بارداری عبارتند از: خستگی، تشنگی غیرطبیعی، افزایش وزن، خروپف و تکرر ادرار. نیازی به مراقبت و مراقبت نیست، اما خانم های باردار باید آرامش خود را حفظ کنند و برای حل مشکل سلامتی خود رویکرد صحیحی داشته باشند.

به گزارش هندوستان تایمز، تغییرات زیادی در رژیم غذایی و تمرینات توصیه شده توسط پزشک می تواند سطح قند خون را کنترل کند. اجتناب از خوردن غذاهایی با شاخص قند خون بالا ضروری است. همچنین برای جلوگیری از خونریزی زیاد نمک نخورید و برای جلوگیری از عوارض جانبی، غذاهای پروتئینی بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

توصیه های غذایی

اگر باردار هستید و دیابت بارداری دارید، غذاهای کم گلیسمی مانند سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا مطمئن شوید که سطح قند خون شما افزایش نمی یابد.

از خوردن غذاهایی مانند نوشیدنی های شیرین، کیک، لقمه، شیرینی، بستنی، نان سفید و آب میوه خودداری کنید. از نوشیدنی های کربناته نیز باید به شدت اجتناب شود.

اگر دیابت بارداری دارید باید به حجم وعده غذایی خود نیز توجه کنید.

غذاهای سالم سرشار از چربی مانند شیر، تخم مرغ، دانه ها، آووکادو، ماست و آجیل بخورید.

مصرف زیاد نمک می تواند منجر به فشار خون بالا شود.

غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ، ماهی، لوبیا، عدس و نخود را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ویتامین ها و مکمل ها را طبق توصیه متخصص مصرف کنید.

ورزش با رژیم غذایی ثابت را فراموش نکنید.

بدون نظر پزشک غذا را حذف نکنید و هیچ دارویی مصرف نکنید، زیرا برای شما خطرناک است.

– سعی کنید غذاهای خانگی بخورید.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل