مجله عمومی

قرار جلب به دادرسی مقصران حادثه ضرب و شتم معلولان در بوشهر صادر شد

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از صدور قرار جلب به دادرسی برای چهار نفر از مسئولان مرکز نگهداری از معلولان نیلوفران آبی به علت ضرب و شتم معلولان خبر داد.

قرار جلب به دادرسی مقصران حادثه ضرب و شتم معلولان در بوشهر صادر شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی مهرانگیز در مورد برخورد با مقصران پرونده ضرب و شتم معلولانی که در مرکز نیلوفران آبی نگهداری می‌شدند، بیان کرد: تا کنون برای چهار نفر از مسئولان مجموعه شامل مدیر موسسه و دو نفر از کارکنان و فرد نگهبانی که معلولان را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد، قرار جلب به دادرسی صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه این مرکز در حال حاضر زیر نظر بهزیستی استان اداره می‌شود، افزود: از زمان وقوع حادثه تاکنون سه بار از مجموعه بازدید کرده‌ام و اکنون این مجموعه به خوبی اداره می‌شود.

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه در این مجموعه حدود ۱۰۰ معلول نگهداری می‌شود، ادامه داد: حدود بیست نفر از معلولان به مرکزی در شهرستان کنگان منتقل شده‌اند و سازمان بهزیستی نیز در حال برگزاری مناقصه‌ای است تا بتواند مدیریت این مجموعه را پس از اعتبار و صلاحیت‌سنجی به یکی از مراکز خصوصی واگذار کند.

 

۱۴ مرداد ماه ویدیویی از کتک زدن کودکان معلول بهزیستی در مرکز نگهداری نیلوفران آبی بوشهر در فضای مجازی منتشر شد که باعث واکنش مردم شد. در پی انتشار این ویدئو رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه دادستان مرکز استان، معاون دادستان و مدیر کل بهزیستی استان از این مرکز بازدید و دستور بازداشت عامل ضرب و شتم معلولان را صادر کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا