روند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا / آمار واکسیناسیون در کشور

به گزارش شفاف، این پیام دکتر محمدمهدی گویا با اعلام این خبر گفت: میانگین جمعیت ملی اولین واکسیناسیون 12 ساله و بالاتر در ایران 82 درصد و تنها در اروپا 64 درصد است.

وی درباره کمیسیون وبیناری مراقبت های بهداشتی کشور افزود: میانگین کشوری واکسیناسیون نوبت دوم برای 12 سال و بیشتر 65 درصد است، میانگین کشوری واکسیناسیون اولیه برای افراد 18 سال و بالاتر. 83 درصد است، میانگین کشوری برای دور دوم واکسیناسیون 18 سال و بالای 66 درصد، میانگین کشوری اولین واکسیناسیون 12 تا 18 سال 83 درصد و میانگین کشوری واکسیناسیون دوم برای مردان 12 تا 18 سال است. 54 درصد بود.

پیشرفت: نگرانی ما این است که پوشش گروه سنی 60 سال به بالا سومین واکسیناسیون برتر دنیاست و دستورالعمل آن در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشترک است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: امیدواریم با افزایش سرعت و تکمیل این گروه واکسیناسیون بتوانیم به رده سنی پایین برای سومین واکسیناسیون برسیم.

وی گفت: گروه های سیار واکسیناسیون باید در محله های پرخطر گروه های سنی پرخطر فعال باشند. به خصوص در حملات غیرایرانی که پوشش آن حدود 30 درصد است، هنوز دور از انتظار هستیم.

وی گفت: همزمان بیش از 2 میلیون واکسیناسیون غیرایرانی در دور اول و دوم واکسیناسیون انجام شد.

کاهش بستری شدن در بیمارستان و استعداد مرگ در طول اپیدمی تاج گذاری هفته 91

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در ادامه به بررسی وضعیت اپیدمی کرونا در کشور به صورت هفتگی پرداخت و اعلام کرد: در هفته چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ پس از ۹۱ هفته، اپیدمی کرونا در کشور رخ داد. در این هفته شاهد روند نزولی بستری‌ها و مرگ‌های متوالی ناشی از بیماری‌های قلبی بودیم.

وی افزود: روند سرپایی نیز کاهش چشمگیری داشته و از 53 هزار مورد به 41 هزار مورد رسیده است. تعداد قربانیان از 964 به 833 افزایش یافته است.

وی ادامه می دهد: در استان تهران با جمعیت و اهمیتی که دارد، تعداد بیمارستان ها از 1015 به 934 و در بیماران از 2427 به 1555 و تعداد فوتی ها از 135 به 106 رسیده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت استان هایی مانند ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و چهارمحال و بختیاری خواستار تدابیری برای کاهش این روند شد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، میانگین کشوری یکصد مرگ به ازای هر میلیون نفر را گزارش کرد و گفت: گلستان با 2 میلیون فوت کمترین و بوشهر با 30 و خوزستان با 21 درصد بیشترین مرگ و میر را در بین استان های این کشور داشته اند. هفته

خروج از نسخه موبایل