مجله علمی و پزشکی

اسرار ناشناخته آسمان، ارواح مرموز سبز رنگ/ عکس

در حالی که می‌دانیم چه‌چیزی باعث ایجاد شفق‌های قطبی می‌شود و حتی ایده‌ای درباره علت ایجاد استیو داریم، منشأ «ارواح» مرموزی که گاهی در هنگام طوفان‌های شدید در آسمان ظاهر می‌شوند، مشخص نیست. اما اکنون، یک مطالعه جدید ممکن است پاسخ‌هایی داشته باشد.

طبق مطالعه جدید، این نورهای سبز به دلیل وجود فلزات وارد جو ایجاد می‌شوند.

ارواح سبز

این ارواح تنها بخشی از گروهی هستند که دانشمندان آن را «پدیده‌های نورانی گذرا» می‌نامند. اولین مورد از این گروه‌بندی، رویدادهای نوری سال 1989 است که در طی یک طوفان در ایالات متحده مشاهده شد.

دانشمند «دیو سنتمن» به دلیل اینکه این پدیده‌ها زودگذر و گریزان هستند، آنها را ارواح نامید. با این‌حال، دیگر انواع آن نیز مشاهده و نامگذاری شده‌اند. نوع اِلف، به‌صورت درخشش‌های حلقه مانند ظاهر می‌شود، درحالی‌که غول‌ها خطوط نوری بنفش در آسمان هستند. با این‌حال، ارواح نادرتر هستند و گاهی اوقات در بالای شبح‌ها ظاهر می‌شوند.

اسرار ناشناخته آسمان، ارواح مرموز سبز رنگ/ عکس
یک روح سبز بر روی یک شبح قرمز که در سال 2014 توسط ستاره‌شناس آمریکایی، توماس اشکرافت بر فراز اوکلاهاما شکار شد و تا زمان کشف رسمی در سال 2019 این پدیده را شناسایی نکرد.

اما برای کشف منشأ ارواح، دانشمندان «ماریا پاساس وارو» با موسسه اخترفیزیک اندلس شورای تحقیقات اسپانیا در گرانادا و همکارش، «جوستو سانچز دل ریو»، از ابزاری استفاده کردند که می‌تواند محتویات الکتریکی رنگارنگ و زودگذر را در بالای ابرهای طوفانی تجزیه و تحلیل کند.

علت تشکیل

هنگامی که دانشمندان درباره ارواح سبز مرموز شنیدند، شروع به مطالعه این پدیده کردند و به دنبال جزئیات درمورد منشاء آن بودند. درنهایت، آنها متوجه شدند که بیشتر مواد تشکیل‌دهنده‌ ارواح آهن است و فقط مقدار کمی اکسیژن وجود دارد. آنها معتقدند این یافته‌های جدید می‌تواند توضیح دهد که چرا این پدیده‌ها بسیار نادر به‌نظر می‌رسند.

محققان بر این باورند که آهن موردنیاز برای ظهور این ارواح سبز، زمانی به‌دست می‌آید که شهاب سنگ‌ها در جو زمین می‌سوزند و ردپایی از فلز در اتمسفر باقی می‌ماند. هنگامی که جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند و باعث ایجاد یک شبح می‌شود، شکل مرموز بالای آن را تشکیل می‌دهد.

۵۸۵۸

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا