مجله هنر و فرهنگ

بزرگداشت مقام ادبی و ویرایشی محمدرضا حکیمی

به گزارش شفاف، بیانیه جمهوری اسلامی ایران، کتاب بیستم و نامه های خانه ایران، با همکاری اصلاحیه فرهنگی، آموزشی و املای سازمان ملل متحد، «تقدیر از مقام ادبی و تحریریه علمای روان است. محمدرضا حکیمی».

این مراسم با دعای محمد اسفندیاری و غلامرضا امامی روز پنجشنبه 27 آبان 1400 از ساعت 15 الی 16:30 برگزار می شود. مهدی صالحی نیز در این برنامه حضور خواهد داشت.

شرکت کنندگان می توانند برای مشاهده مراسم بزرگداشت مقام ادبی و تحریریه محمدرضا حکیمی به آدرس @khaneketab در آپارات مراجعه کنند.

محمدرضا حکیمی، اندیشمند و نویسنده دینی، در ۱۴ فروردین ۱۳۳۰ در مشهد به دنیا آمد. 1326 خراسان وارد حوزه شد و 20 سال در این حوزه به تحصیل پرداخت. محمدتقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، سیدمحمدهادی میلانی، احمد مدرس یزدی، اسماعیل نجومیان، حاج سید ابوالحسن حافظیان و حاجی خان مخیری از اساتید بزرگ حکمت بودند. از آثار محمدرضا حکیمی می توان به «الحیات»، «خورشید مغرب»، «حکمت سرخ»، «عاشورا: مظلومیت مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تعبیر خورشید»، «فریاد ایام» اشاره کرد. داستان (از الحیات) و … نشان می دهد.

محمدرضا حکیمی شامگاه سی و یکم مرداد ماه درگذشت.

هفته بیست و نهم کتاب جمهوری ایران با شعار «جای خالی کتاب خوب پر کن» در سراسر کشور از 24 مهرماه آغاز شده و تا آذر 1400 ادامه دارد.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا