۵۰۰ تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از ۲۰ مکاتبه!

پس از بحث و گفتگوی طولانی در مورد مواد اولیه مورد استفاده برای تعیین شیر خام، در نهایت 500 تن از گمرکات گمرک ترخیص شد، اما وضعیت فعلی بازار هنوز مشخص نیست و در این صورت صاحب ملک می تواند واردات داشته باشد. ارز 4200 وارداتی. ارز مرکزی را دریافت کنید.

به گزارش مجله رز، در پی آخرین اطلاعیه فنی شرکت شیرخشک های دولتی از سوی معاونت گمرک ایران، مدارک ترخیص کامل تکمیل شده است اما تصمیم نهایی بررسی مبادله است. گروه 1 و محصولات مواد اولیه و مواد اولیه بازده ارز گروه 1 و 4200 تحت پوشش قرار نگرفته و وزارت صمت نیز نتیجه اجرای بانک مرکزی را اعلام نکرده است.

به گفته ارونقی صاحب ملک با توجه به ماندگاری بیشتر این مواد در آستانه فرسودگی و همچنین به دلیل کمبود مواد اولیه برای تولید، تولید و ظاهراً تولید ترخیص شده و وارد شده است. فراوانی مرحله، اما وظیفه تهیه تغییرات خارجی این محصول نامشخص است.

این کار با این نیز مشابه روند هنجارهای تغذیه و تصمیم گیری همزمان است، تا سال 1398 کنجاله شیر صنعتی کم چرب (SMP) که ماده اولیه مورد نیاز برای تولید شیر خشک نوزادان است، در شرکت. تنها یک محصول واجد شرایط دریافت ارزش فعلی بازار 4200 تومان بود، اما در سال 1399 در راه اندازی هنجارهای صادراتی و وارداتی، تغییر تعرفه شیرخشک صنعتی ایجاد شد و در حالی که گروه کالایی است، اولویت یک است. جهت واردات مواد خام جدید شیرخشک شیرخوار تعرفه منتقل نمی شود.

بنابراین ماده اولیه تولید شیرخشک از یک گروه حذف شده و در دو گروه قرار می گیرد که در این صورت دیگر جزء ارز 4200 نمی باشد و باید تا عدد 27 به صورت ارز واسطه ای عرضه شود. نسبت به ارز غیرفعال اولویت دارد. در حال حرکت است.

اما با مکاتبات فراوانی که بین تشکل ها و انجمن تولیدکنندگان شیر خشک برای بررسی این تغییر صورت گرفت، در جلسه ای در شهریور ماه مقرر شد که اولویت صنعت ارز برای انتشار شیر کم چرب برای خردسالان از دفتر تنظیم مقررات صادرات و اهمیت خشکسالی باشد. باید بررسی شود و اولویت گروه رفاه مورد تایید سازمان غذا و دارو و اعلام رسمی آن این است که این کالا به یک شرکت واگذار شده و بازار فعلی مشمول ارز 4200 تومانی است.

اکنون پس از گذشت حدود دو ماه از این جلسه، به نظر می رسد وزارت صمت هنوز تایید نهایی و صدور مجوز بانک مرکزی برای تغییر تاثیرات کالایی شیرخشک را نداده و تجارت واردات مواد خام شیرخشک مشخص نیست و این موضوع 500 تن ابهام برطرف شده است و اگر نه با عضویت در یک شرکت، نصف مابه التفاوت را به 4200 یورو پرداخت می کنید.

20 مکاتبات جواب نمی دهند!

طی مکاتبات و ناجوانمردی وزارت صمت، با توجه به درخواست گمرک، سازمان غذا و دارو و سازمان ها مبنی بر تشکیل گروه کالایی شیر خشک، بیکوزاده – سرپرست معاونت بازرگانی داخلی صمت – از گمرک خواسته بود تا مدارکی را در نامه 20 نامه ای ارائه کنید مبنی بر اینکه 500 تن شیرخشک برای تعیین تکلیف فرستاده و بی پاسخ مانده است.

اما در آخرین مکاتبات، تکنسین گمرک به این درخواست پاسخ داده و با استناد به مدارک مربوطه، گفت: در موردی که کار وام و ارز هنوز تکمیل نشده است، مبادله صادر شده است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل